Wpis z mikrobloga

Pracuję jako elektryk i przyszedł mi do głowy pomysł czy by nie przejść na #jdg i zacząć rozliczać się z szefem na B2B. Po drodze chciałbym zebrać dofinansowanie (znając życie to pewnie w styczniu przyszłego roku ale nie o tym temat) na sprzęt w wysokości luźno szacując od 14k do 25k pln. Ile kosztuje zaangażowanie jakiegoś radcy, księgowego czy kogoś innej specjalizacji, kto pomógłby mi dopiąć to wszystko na ostatni guzik tak żeby zwiększyć jak najmocniej prawdopodobieństwo, że UP pozytywnie rozpatrzy wniosek? Od szefa z poprzedniej firmy słyszałem, że w naszym regionalnym Urzędzie faktycznie są pieniądze na dofinansowania, między innymi na tworzenie nowych stanowisk tylko trzeba dopilnować formalnej strony wniosku. Mówił mi to człowiek, który przecież w swojej firmie miał 4 księgowe na pełny etat, ja nie mam takiej mocy sprawczej xD Do tego dobrze byłoby od takiego prawnika usłyszeć rzeczy, których nie dowiem się z jakiegoś poradnika przedsiębiorcy ani wykopu.

Więc po pierwsze
1. Kogo zazwyczaj się angażuje do takich spraw? Prawnik? Księgowy? Radca prawny albo podatkowy?
2. Jakie koszta mogę ponieść?
3. Warto iść po darmową poradę np. do lokalnego Urzędu Miasta albo Starostwa Powiatowego? xd

#dzialalnoscgospodarcza #firma #b2b #ksiegowosc #prawo #wlasnafirma #biznes #prawnik #pytanie #kiciochpyta #pytaniedoeksperta #pracbaza
  • 8
  • Odpowiedz
przyszedł mi do głowy pomysł czy by nie przejść na #jdg i zacząć rozliczać się z szefem na B2B.


Nie można przejść z UoPu na JDG u tego samego pracodawcy na tym samym stanowisku.
Po zakończeniu etatu musiałbyś odczekać 2 lata.

  • Odpowiedz
@Pandillero: może za bardzo nie pomogę ale rozważ poniższe kwestie.

- jak będziesz się rozliczał na b2b z byłym pracodawcą to tracisz ulgę na start w zus - doczytaj o tym
- dofinansowanie na tworzenie nowych miejsc pracy - chyba nie takiego szukasz