Wpis z mikrobloga

#ukraina Afera o to F16 jak nie wiem co. Jestem laikiem. Z bojowego punktu widzenia, np. przykładowe 10 myśliwców F16 przekazanych Ukrainie na ile mogłoby pomóc im w ofensywnie, że jest aż tak wielki ból dupy onuc na tagu? Ukraińska ofensywa by nagle pchnęła do przodu, to ma jakąś niszczycielską moc ognia? Mi te myśliwce kojarza się ze skutecznymi maszynami, które jednak mają duże znaczenie raczej odstraszające. O co mi chodzi? No właśnie o takie sytuacje, gdzie mają np przejąć wrogi samolot, uszkodzić jakiś inny pojedynczy myśliwiec itp - w skrócie działania bardzo wąskie, raczej nie na dużą skalę i precyzyjne. Czyli idealne w przypadku pokoju gdzie mamy doczynienia z atakiem terrorystycznym, przejęciem samolotu etc.
Czy taki samolot ma istotne znaczenie w przypadku ofensywy gdzie trzeba wybić 100 tys ruskich, żeby jakoś pchnąć linię? Może się mylę, ale tak na chłopski rozumXD nie kumam aż tak wielkiego ich zastosowania, żeby ruscy musieli aż tak płakać o nie. No ale ja się nie znam, liczę że mnie uświadomicie.
  • 14
@Sephirionn nie będzie żadnej ofensywy, od dawna mówię, że to jest maksymalizowanie żebractwa na poczet tego żeby mieć silną armię i usiasc do stołu w obecnym stanie bo Ukraina nie ma zdolności żeby coś sensownego zdziałać, to samo Bartosiak dzisiaj mówił i moim zdaniem tak będzie, daj daj daj i mamy nową silną armię zdolna do obrony, ale na pewno nie do ofensywy.
@Sephirionn: przenosza np amraamy ktore pewnie sprawia ze rosyjskie samoloty zaczna spadac :D. Przy zastosowaniu taktyki stanow (rakiety wabiki i rakiety niszczace oplot) pewnie wywalcza dominacje w powietrzu, a to juz oznacza masakre rosjan.
@Sephirionn: F-16 to nie jest tylko myśliwiec, ma szereg innych zastosowań od precyzyjnych bombardowań po zadania szturmowe. W konflikcie na Ukrainie raczej nie będzie używany do walk powietrznych.
@Sephirionn: