Wpis z mikrobloga

Rozglądam się powoli za nowymi oponami do gravela jako ze Riddlery 37C już się kończą i jako ze większość czasu spędzam na asfalcie a na utwardzonych szutrach może z 5% czasu a czasami wcale to pomyślałem żeby kupić sobie na próbę slicki zamiast iść w opony typowo gravelowe. Wybór padł na Goodyear Eagle F1, może ktoś miał/ma i może się podzielić opinia o nich.

#szosa #gravel #rower
  • 14
@eloar aktualnie mam na nich 1500km nastukane, przód wyglada naprawdę spoko i z nim nie było problemów ale z tył nie dość ze bieżnik mocno zdarty (pośrodku się już właściwie slick robi) to do tego był okres ze dętka szła na tydzień, ale rower już stockowo był w nie wyposażony to latałem na nich ale teraz jak szukam innych i czytam opinie to wszyscy piszą ze bardzo podatne na przebicia i 2500-3000km
@matchmaking_guy: mam je w Esker 2.0. Około 3kkm nalatane, sytuacja wygląda jak opisałeś. zastanawiam się czy zrobić rotację, czy już kupować coś na ich miejsce. Boki w sumie ok, więc wydaje mi się, że na szutrach przód i tak może jeszcze gryźć, a guma miękka dość więc na hamowaniu przodu nie powinienem stracić jakoś mocno. Póki co zero problemów z dętkami. U mnie waga ~85kg aktualnie
@eloar ja tylko mam jeden wyścig głównie po lesie do objechania na początku czerwca i zmieniam na jakieś slicki bo w przypadku jakbym więcej jeździł po szutrach to pewnie by wytrzymały więcej bo wagę mamy podobna ja 90kg. Tylko na asfalcie to każda opona z takim bieżnikiem będzie zajechana ekspresowo. Już samo to ze przejechałeś raz tyle co ja i nie miałeś takich problemów utwierdza mnie w przekonaniu ze slicki to jest
1500km


@matchmaking_guy: matko bosko, to tyle co nic. Mam szosowe Cinturato Velo i po 1000 km, to nawet nie starł się dobrze ślad od odlewu na środku opony. A jeździłem trochę po kamieniach, piachach i innych szeroko rozumianych #!$%@?. W Rubino Pro po 800 km podobnie, nie widać za bardzo zużycia tego środkowego paska.

Wybór padł na Goodyear Eagle F1


Jaka szerokość? Jeśli 28c, to prawdopodobnie będziesz musiał też dętki zmienić
@Paczek_w_masle @Paczek_w_masle zapomniałem dodać ze chciałem iść w Tubelessy, te Eagle F1 napewno są w wersji z dętkami i tubeless. Dzięki za propozycje! Przejrzę sobie później na spokojnie jak to wyglada. A co do przebiegu to prawda, marny przebieg i opony prawie do wymiany, wiesz może ile takie szosowki jak Eagle F1 albo Cinturato Velo powinny wytrzymać? Co do szerokości to planuje 28 albo 32 chociaż przy asflatach nie wiem czy 28
wiesz może ile takie szosowki jak Eagle F1 albo Cinturato Velo powinny wytrzymać?


@matchmaking_guy: ktoś mi tu pisał że ok 10k km na Cintruato Velo zrobił

Co do szerokości to planuje 28 albo 32 chociaż przy asflatach nie wiem czy 28 nie będzie lepszym wyborem.


Nie ma tak łatwo. Do tubelessa potrzebujesz odpowiedniej dobranej szerokości obręczy i opony. Skoro to gravel, to pewnie obręcze są dość szerokie, więc chyba i tak
@matchmaking_guy: podoba mi się, że na szutrowych ścieżkach się sprawdzają, wiec na zupełny slick zmieniał nie będę, ale też jeżdżę prawie tylko po asfalcie. Tył mi dobijają ostre hamowania bardziej niż sama jazda, bo ludzie łażą jak owce.

wiesz może ile takie szosowki jak Eagle F1 albo Cinturato Velo powinny wytrzymać?


@matchmaking_guy: trudno powiedzieć, ale jak jeździłem na Vittoriach Rubino na szosce, to po przejechaniu około 12-15k dalej miały swój