Wpis z mikrobloga

Witam Mirków,

W niedalekiej przyszłości planuje zakup roweru i z tym zamiarem piszę ten post. Jestem dość dużym laikiem jeśli chodzi o te sprawy. Jedyne co wiem to które serie Shimano są lepsze i gorsze. Przy wzroście 188cm planuję zakup roweru MTB w rozmiarze L-XL na oponach 29''. Rower przeważnie będzie używany do jazdy rekreacyjnej - miasto, drogi polne/żwirowe.
Celuję bardziej w używkę z faktu że można urwać już coś z osprzętem XT/SLX/DEORE za mniejszą kwotę.

Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu rowerów używanych? Czy taki nowicjusz da radę w miarę ogarnąć czy rower to "pułapka"?

Z góry dzięki za pomoc i liczę że szybko znajdę się tutaj na tagu jako już posiadacz roweru ()

#rower #pytanie #kupno #pytaniedoeksperta #rowerowyrownik #kiciochpyta #mtb
  • 9
  • Odpowiedz
@SamaraMan co znaczy niezawodne? Na altusie i chińskim łańcuchu zrobisz bez żadnego dbania o napęd 5k km czyli dla większości laików aż nadto żeby ogarnąć się w sprawach rowerowych i pomyśleć, czy warto iść w coś wyżej.
  • Odpowiedz
@SamaraMan: Jak już pytasz eksperta (oczywiście żartuję) to proszę nie używać tagu #rowerowyrownik jeśli nie dodajesz kilometrów do wspólnej zabawy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak chcesz mieć rower na dobrych parę lat to niżej deore nie schódź ale to już wiesz. Na co zwrócić uwagę? Zależy jaki to ma być MTB, jeśli full suspension to już trzeba trochę ogarniać albo mieć znajomego w serwisie żeby zobaczyć czy
  • Odpowiedz
ale wyższe serie są bardziej niezawodne


@SamaraMan: niestety w Shimano już kiedyś stwierdzone było, że XT i XTR idą bardziej w ograniczenie masy niż w wytrzymałość, więc niższe grupy potrafią być lepsze.
  • Odpowiedz
  • 0
@pawlos10rs: Dzięki wielkie za taka odpowiedź! Na pewno nie będzie to full suspension, więc to zmartwienie odpada ^^ A co napędu, jak sprawdzić czy jest zajechany? Chodzi o to, że przerzutki mogą nie "przeskakiwać" na pożądane poziomy? Czy o to że łańcuch jest już luźny i to mogło zajechać napęd?
  • Odpowiedz