Wpis z mikrobloga

@MrFrost: kogoś poniosło. Trochę bez sensu, bo tworzywo nie ma szans się zapiec. Chyba że oryginalny korek z tworzywa został wymieniony na aluminiowy. Tutaj nie powinno być widać smaru. Z tyłu na przerzutce raczej też, chociaż nie wiem co dokładnie tam jest posmarowane.
@Paczek_w_masle: rower jest nowy, niedawno go złożyłem z pudełka. A co to konkretnie jest za smar i do czego ma służyć? Co do tylnej przerzutki to jutro wstawię zdjęcie, akurat w moim drugim rowerze MTB gdzie jest deore jest tak samo wyglądający zielony smar przy sprężynie
@MrFrost: to jest standardowy smar Shimano, a przynajmniej ma taki sam kolor. Nie zaszkodzi, nie musisz się martwić. Możesz wytrzeć z korby, bo tam jest zbędny.
@MrFrost: w przerzutce to pewnie masz na sprężynie żeby nie korodowała. W ramieniu korby to trochę bez sensu w takiej ilości pakować bo ta nakrętka i tak plastikowa. Odkręć to jakimś dużym płaskim śrubokrętem jak nie masz odpowiedniego narzędzia i wyczyść bo tylko sufu na to nazbierasz. A smar to shimano premium
@pierwszyy: bez znaczenia

nakrętka korby nie ma żadnej istotnej funkcji po skręceniu ramienia - służy ona tylko do ustawienia preloadu podczas montażu. mało tego po skręceniu ramienia jej odkręcenie nie powinno być możliwe bo ramię powinno ją częściowo objąć.
@siona: być może w teorii jest tak jak mówisz, ale mi osobiście nakrętka korby odkręciła się podczas jazdy. Odtłuszczenie, wymycie gwintów benzyną pomogło. Poza tym po forach można poczytać o wielu podobnych przypadkach.
@pierwszyy: bezzzzzzzzzzdura
ta nakrętka jest plastikowa i nie pełni żadnej funkcji po zamontowaniu i skręceniu mechanizmu korbowego
lewe ramię jest trzymane na osi poprzez 2 śruby dokręcone z siła ~15Nm każda