Wpis z mikrobloga

Nazywam się Tomasz Majewski i jestem CEO firmy Real Invented Studio z Dzierżoniowa na Dolnym Śląsku.
Nasza firma zajmuje się tworzeniem aplikacji i gier VR.

Początkiem Lipca tego roku będziemy udostępniać prolog na PCVR. Chciałbym abyście zanurzyli się razem ze mną w historię którą tworzymy, przygodę która pochłonie graczy na całym świecie podczas rozgrywki w grze "The Riese Project".

Jeśli nie słyszeliście o kompleksie Riese to przybliżę jego historię. To jedno z najbardziej tajemniczych i największych przedsięwzięć jakie budowała III Rzesza podczas II wojny światowej na terenie Gór Sowich.

To kompleks podziemnych miast drążonych w jednych z najtwardszych skał na świecie - skał gnejsowych. Dodatkowo tereny te są bardzo bogate w rzadkie pierwiastki takie jak choćby uran.

Do dzisiaj nikt nie wie jakie było jego docelowe przeznaczenie. Czy miała być to główna siedziba Hitlera czy skład amunicji a może Niemcy pracowali tam nad jakąś super tajną bronią?
Nie zachowały się praktycznie żadne dokumenty a tajemniczość tego obiektu podkreśla jeszcze fakt że po wojnie na terenie gór sowich były specjalne oddziały i tajni agenci którzy czegoś pilnowali. No właśnie czego?

Tworzymy grę opartą na historii tego miejsca. Grę ambitną i trudną w której gracz będzie musiał używać swojej głowy i intelektu aby poskładać wszystkie elementy układanki w całość aby dotrzeć do tajemnicy którą odkryliśmy. To połączenie escape room-u, Indiana Jones i Uncharted. Dużo zagadek ale nie oczywistych. Chcemy nawet do tego stopnia przygotować rozgrywkę aby gracze denerwowali się, ściągali okulary i mówili :"Nie będę w to grał" ale gdy pójdą do pracy czy szkoły to będą ciągle myśleć o tym jak rozwiązać daną zagadkę i przejść dalej.

W prologu gry, której rozgrywka w VR to od 3 do 5h wcielamy się w postać Anny. Jesteśmy wrzuceni na głęboką wodę czyli znajdujemy się w środku fabuły. Gracz musi od początku być bardzo spostrzegawczy aby dowiedzieć się: kim jest, co tu robi, czego szuka Anna, co już znalazła i co jeszcze może znaleźć. A jak dowiedzieć się wszystkiego o naszej bohaterce i odnaleźć się w środku historii? W grze przygotowaliśmy prawdziwy telefon wraz z pełnym systemem operacyjnym. Trzeba słuchać jej podpowiedzi ale również "przegrzebać" jej telefon w którym są jej wiadomości, notatki, zdjęcia, nagrania głosowe. Sam telefon ma wiele różnych dodatkowych funkcji między innymi takich jak aparat potrzebny nam do robienia zdjęć w grze aby zapisywać wskazówki które znajdziemy. Podpowiedzi ukryte są wszędzie. To tylko jeden z wielu "smaczków", które szykujemy dla graczy.

W pełnej wersji gry nie wcielamy się już w żadnego bohatera. Piszemy scenariusz tak aby każdy kto założy okulary był głównym bohaterem, aby to jego spotkała przygoda, tajemnica i aby mógł w pełni się jej dać pochłonąć. Będziemy również przenosić się pomiędzy dwoma czasami - teraźniejszym i drugiej wojny światowej. Na tą chwilę mamy przygotowane zarysy 40 rozdziałów, które będziemy rozwijać.

Co ciekawe główna baza wypadowa gracza to prawdziwa lokacja. To budynek "Szyprówka Chata pod Sową", która stoi w Sokolcu niedaleko kompleksu Riese. Jako ciekawostkę powiem że zanim rozpoczęliśmy pracę nad grą to całą ekipą właśnie nocowaliśmy w tym budynku i zwiedzaliśmy kompleks Riese przez 3 dni. I właśnie ten budynek przenieśliśmy 1:1 do naszej gry. Gracz będzie mógł fizycznie pojechać do tego miejsca i zobaczyć że ten budynek naprawdę istnieje. Oczywiście również skanujemy lokacje kompleksu Riese. Mieszamy rzeczywistość z fikcją dbając przy tym o każdy szczegół.

Grę tworzymy w silniku UE5. Jesteśmy dumni z tego co udało nam się osiągnąć chyba jako pierwszym na świecie. W ostatnim miesiącu wprowadziliśmy takie rozwiązania technologiczne do VR jak Lumen i Nanite - w pełni optymalne. Oprawa graficzna jak i sama historia sprawią że gracze będą zgłębiali się w świat The Riese Project.

https://realinventedstudio.pl/pl/the-riese-project

#gry #oculus
  • 7
  • Odpowiedz
wcielamy się w postać Anny


@R_I_S: No i oczywiście w grze w którą raczej będą grać faceci, główny bohater do baba ()
  • Odpowiedz