Aktywne Wpisy
mirko_anonim +92
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Usunąłem tu konto, więc nie wrzucę znaleziska, ale dla tematów demograficznych poświęcam się i wrzucam z anonima. Zanosi się, że na 2024 Polska będzie miała najgorszą dzietność w Europie. Obecnie jest to 1.1 jak widać. Ciekawe kiedy TFR tgeo narodu spadnie poniżej 1.0, może jak dopompujemy deweloperom to się polepszy?
#nieruchomosci #demografia #ekonomia
────────────────
Usunąłem tu konto, więc nie wrzucę znaleziska, ale dla tematów demograficznych poświęcam się i wrzucam z anonima. Zanosi się, że na 2024 Polska będzie miała najgorszą dzietność w Europie. Obecnie jest to 1.1 jak widać. Ciekawe kiedy TFR tgeo narodu spadnie poniżej 1.0, może jak dopompujemy deweloperom to się polepszy?
#nieruchomosci #demografia #ekonomia
────────────────
NiemrawySasiad +81
Chyba po tej wojnie latające czołgi odejdą do lamusa, i powrócimy do designów helikopterów bojowych na wzór Kobry i KA-52. Małe i zwinne dużo lepiej się sprawdzają, szczególnie jak trzeba omijać MANPADy
#ukraina
Ka-52 jest prawie 2 razy droższy.
Oba helikoptery są droższe od apacza. xD
Jakąś umknęło mi ze łba, że latający czołg może być tańszy, bo jest łatwiejszy w konstrukcji. Pewnie dwu-osiowe śmigła Kamova kosztują tyle co sam Apacz.
@RzutKamieniem: Nie słuchaj go. Bayzed lubi pisać kocopoły.
@RzutKamieniem: Coś źle sprawdziłeś. Albo chodzi o cenę w 1990.
Apacz w najnowszych wersjach jest znacznie lepszy.
Generalnie ciężko jednostkowo wycenić taki sprzęt - cena "jednostkowa" często zależy od ilości zamawianego sprzętu, pakietów uzbrojenia, wyposażenia obsługi etc. Szybki "researche" w googlu przedstawia ceny jednostkowe następująco
AH-64 - 13-52 miliony $
Mi-28 - 16 - 56 miliony $
KA-52 - około 30 milionów $
Cenowo i tak taniej wybudować apache czy mi 28 od KA 52, aligator wbrew pozorom to nie jest konstrukcja prosta, ma 2 silniki, 2 wirniki i kij wie co tam jeszcze xd
@BayzedMan: Jak prawie każdy helikopter szturmowy. I ty się wypowiadasz w takim temacie xD
@BayzedMan: To tak jak AH-64 i Mi-28. A dwa wirniki może i faktycznie mogą być bardziej skomplikowane, ale to się nazywa jednak "układ kamowa" - oni się w tym specjalizują więc zakładam że to znów nie podbija tak dramatycznie kosztów produkcji - gorzej może być z kosztami utrzymania
@RzutKamieniem: co w nim jjest wyrafinowanego
@bombastick: wyrafinowa apodóba apacza.
To żadna zaleta, a cecha wynikająca z konstrukcji. W przypadku uszkodzenia jednego z wirników, lub co gorsza przekoszeniu się wirników (co się zdarzało w przeszłości) załoga może zmówić paciorek. I nie, nie wchodźmy w temat "niet analoga w mirie" foteli wyrzucanych w Ka-52 - jak widać jakoś średnio się sprawdzają skoro tylu pilotów 52 jednak ginie.
Tzw. układ kamowa ma
Ka-52 ma następujące zalety:
Nieco wyższa prędkość maksymalna
Prawie połowę tańszy
Lepsze opancerzenie
Fotele katapultowane
Brak śmigła ogonowego
Może skutecznie latać tylko z jednym silnikiem
Przeciwbieżne wirniki niwelują również moment obrotowy, który jest generowany na kadłubie przez pojedynczy wirnik, i przeciwdziałają wielu efektom żyroskopowym, co prawdopodobnie oznacza, że Ka-52 będzie bardziej zwrotny.
Apacze
Większa prędkość wznoszenia
Większa maksymalna wysokość
Lepsze