Wpis z mikrobloga

Jak mnie #!$%@? UPC. Mam u nich internet od ponad dwóch lat. Niedawno wzięliśmy nowy abonament, zalatany byłem i niestety przeoczyłem możliwość odstąpienia od umowy w terminie 10 dni, mój błąd wielki. Ale po kolei:

1. Net zawsze był słaby, robię testy nad speedtest.net od ponad roku i mimo deklarowanych 60 Mb/s maksymalnie uzyskiwałem w okolicach 18 Mb/s po wi-fi. Ze strony UPC słyszałem, że to kwestia przepustowości mojego routera. Ok, nie znam się, do moich zastosowań mi do wystarczało więc jak pelikan łykałem to tłumaczenie. Poza tym na porządku dziennym były sytuacje, gdy transfer spadał do 3 Mb/s lub przez kilka godzin w ciągu dnia w ogóle go nie było. Co zabawne, wystarczyło zadzwonić do UPC, nawet nie tłumacząc konsultantowi w czym problem i połączenie wracało. Magia.

2. Dwukrotnie braliśmy serwis aby ogarnął te sytuacje gdy net "hulał" z prędkością raptem kilku Mb/s. Ich profesjonalizm mnie powalił. Jeden nic nie poradził, drugi wymienił modem i zaczęło działać lepiej. Szybkość łącza oczywiście sprawdzali równie profesjonalnie jak ja - na speedteście :/

3. Od 12 dni mamy nowy abonament, za tę samą cenę 120 Mb/s. Szał. Realna prędkość netu... nie zmieniła się. Nadal oscyluje w okolicach 16-18 Mb/s. Co ciekawe, teraz wi-fi nie mam po własnym routerze a po ich sprzęcie.