Wpis z mikrobloga

@gonzo91 @Manah: to pierwszy samochód wyliczony na giga press w jednym kawałku! Obniża koszty produkcji o 40%.
Odlewana jest całość w chwilę, gdzie normalnie trzeba całej linii z robotami do spawania masy osobnych elementów.

Tu Tesla jest już kompletnie poza zasięgiem kogokolwiek. Samo opracowanie tej prasy zajęło 7 lat, gdzie po drodze tworzono też mniejsze warianty.

Następnie dzięki niej będzie możliwe stworzenie tanszego elektryka dał mas - model 2, w cenie
  • Odpowiedz
  • 0
@fiatlecidozera: odlewy są aluminiowe a nadwozie jest stalowe więc coś popłynąłeś ze swoją teorią. Nie, samochody nie będą odlewane jak burago w całości.
  • Odpowiedz
@anonimowy_programista: z tego co widzę to faktycznie cybertruck jeszcze nie jest z jednego kawałka.

Tak czy inaczej na giga press 9000 obniżają koszta koszta produkcji o 40%

https://auto.economictimes.indiatimes.com/news/auto-technology/gm-inks-deal-with-globalfoundries-to-secure-u-s-made-chips/97790250

To gigantyczny skok względem konkurencji. Dlatego Musk wyceniał tak nieprawdopodobnie cybertrucka w podstawowej wersji na 39.900$, co było 5 lat temu a skumulowana inflacja USD w tym czasie wyssla prawie 15%, więc obecnie może być tyle wyżej.
fiatlecidozera - @anonimowy_programista: z tego co widzę to faktycznie cybertruck jes...
  • Odpowiedz
@fiatlecidozera: cena może być dużo dużo wyższa z początku. Przykładowo, za bazową wersję może być nawet i $70k-75k. Dlaczego? Bo z początku i tak będą produkowali mało sztuk, a co za tym idzie i tak nie będą w stanie sprostać popytowi, więc mogą go sztucznie ograniczać.

Z drugiej strony, produkcję zwykle zaczynali od najdroższych wersji Performance, więc i tak może być w tym przypadku.

Docelowo cena będzie maleć.
  • Odpowiedz
@anonimowy_programista: Cybertruck ma wiele różnego rodzaju optymalizacji kosztów produkcji. Użycie sztywnej 3mm stali SpaceX dla karoserii z prostych, równych powierzchni ma być dużo tańsze niż tworzenie jej klasycznie.

Stal nierdzewna. Cybertruck będzie oferowany bez możliwości malowania, Żadnych podkładów, farb, lakieru. Goła blacha. Dzięki temu wszytkiem mają zaoferować go w tak niskiej cenie.

Tesla 2 ma być dopiero robiona w Mexyku, ale to już zupełnie inna skala, bo tani samochód na szeroki
  • Odpowiedz
Cybertruck ma wiele różnego rodzaju optymalizacji kosztów produkcji. Użycie sztywnej 3mm stali SpaceX dla karoserii z prostych, równych powierzchni ma być dużo tańsze niż tworzenie jej klasycznie.


Stal nierdzewna. Cybertruck będzie oferowany bez możliwości malowania, Żadnych podkładów, farb, lakieru. Goła blacha. Dzięki temu wszytkiem mają zaoferować go w tak niskiej cenie.


Tesla 2 ma być dopiero robiona w Mexyku, ale to już zupełnie inna skala, bo tani samochód na szeroki rynek konsumencki.
  • Odpowiedz
@le_demarreur: Gary ma wiele założeń, które są różne od moich. Po pierwsze, o ile pamiętam, celuje w 10M aut sprzedawanych w 2030. Wewnętrzny target Tesli to 20M. Nie twierdzę, że Tesli się uda dowieźć dokładnie 20M aut rocznie w 2030.. ale myślę, że 10M to jednak mało.

Jeżeli chodzi o prognozowaną marżę Automotive Tesli, to też nie szaleję. Na 2030 zakłada 23% a marżę operacyjną tylko na 16.3%. Według mnie marża
  • Odpowiedz