Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się nad wyborem laptopa do pracy. Pracuję jako #ui #ux i większość oprogramowania z którego korzystam (jak np. #figma) działa w przeglądarce jako aplikacje webowe (do tego sporadycznie photoshop, ale nie są to jakieś duże projekty). Dlatego zastanawiam się nad

- MacBook Air M1 16GB RAM

ale nie wiem, czy jest sens tyle wydawać, gdy nie potrzebuję zbyt dużej mocy obliczeniowej, dlatego zastanawiałem się nawet nad jakimiś Ultrabookiem (Figma nie ma za bardzo wymagań co do GPU) np.

- Lenovo Yoga Slim 7 Pro-14 i5-12500H/16GB/512/Win11

Lub czymś z kartą graficzną (ale wcześniej pracowałem na Legionie 5 i potrafił przyciąć, grzał się i na baterii wytrzymywał maksymalnie 2h), np.

- Gigabyte G5 MF i5-12500H/16GB/512/Win11X RTX4050 144Hz

Pytanie sprowadza się do tego, czy jest sens dokładać to Maca Air.

#laptopy #komputery #laptop #grafika #grafikakomputerowa
  • 15
  • Odpowiedz
@urak666: do MBA dorzuć ramu pod korek i będzie git, aczkolwiek poczekałbym do września możliwe, że znowu zrobią jakiś upgrade i wejdzie tam przynajmniej 32gb.
  • Odpowiedz
  • 0
@chilon: Niestety nie mogę czekać do września tylko muszę kupić cokolwiek już teraz. Zastanawiam się jedynie nad cenami tych laptopów, bo taki G5 mogę rozbudować do 1TB SSD i 32GB ram i dalej będzie 1k tańszy niz MBA (16GB RAM), a na Macu nie pracowałem już jakieś 5 lat i też nie bardzo wiem jak to będzie hulało na teoretycznie gorszych podzespołach (spodziewam się, że i tak podobnie). A jak na
  • Odpowiedz
@urak666: to cokolwiek co będzie miało to 32gb ewentualnie macbook pro 13" tam upchasz 32gb, ale tam nie ma magsafe a wpychanie tego kabla usb-c jest upierdliwe jak cholera jeśli o mnie chodzi ;)
A no i na M1 masz ograniczenie na jeden monitor zewnętrzny.
  • Odpowiedz
@urak666: Ja polecam Apple na łapki bo często korzystam z komputera w różnych miejscach, a bateria jest bezkonkurencyjna. Posiadam MBP 13" M1, 16.

Obecnie uważam, że kupiłbym pewnie M2 + 32GB ram.