Wpis z mikrobloga

#swiat #praca #pracait #zarobki #porady #wykopradzi #polska #studia #sztucznainteligencja

Cześć!

Moi drodzy, piszę do Was z prośbą o poradę. W co proponowalibyście się przebranżowić, tak, by dana praca, dana profesja, były w miarę przyszłościowe, niezagrożone przez AI, a także w miarę przyzwoicie dobrze płatne?

Dodam, że jestem chłopakiem, który ma 34 lata, wciąż otwarty umysł, z dobrą znajomością języka angielskiego (wciąż go doskonalę ucząc się). Jestem gotów do podjęcia studiów podyplomowych (tak do max 11 000 zł za rok i tu również prosiłbym o poradę, co to mogłyby być za studia i czy według Was jest sens podejmować się takich studiów).

Studia dzienne niestety nie wchodzą w grę. Muszę pracować, by mieć za co żyć.

Rodziny nie mam. Obecnie pracuję w branży farmaceutycznej (regulatory affairs) i chciałem iść w clinical research, ale jestem gotów się przebranżowić na coś, co będzie lepiej płatne i nie będzie zagrożone przez konkurencję ze strony sztucznej inteligencji.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady. :)
  • 14
  • Odpowiedz
  • 0
@exori_vis: Rozumiem, dzięki za radę. Czyli jednak programowanie. Miałem już kiedyś jedno podejście. Pytanie jak by było teraz u mnie z nauką, która wymaga samodyscypliny i konsekwencji, no i czasu, który musiałbym poświęcić po pracy. Zastanawiam się nad tym od pewnego czasu, czy wchodzić w to.
  • Odpowiedz
@Kopytnik_1: ten wyżej kręci beke. Żadne programowanie nie będzie bezpieczne w zderzeniu z AI, szczególnie jak dopiero miałbyś zacząć. W ciągu kilku lat AI ogarnie wszystko do poziomu seniora. Jak robisz w jakimś healthcare, to pod tym względem jest to dość bezpieczna branża, bo jeszcze bardzo długo compliance nie będzie dopuszczał AI do wielu działań. Takze raczej bym został przy tym
  • Odpowiedz
@Kopytnik_1: Jeśli programowanie to na pewnie nie sam frontend, potrafi tam być po 1000 CV na jedno miejsce podczas gdy na backendzie/fullstacku 10% z tego.