Wpis z mikrobloga

Siema Mircy, od jakiegoś roku z ogonkiem jestem posiadaczem Cannona Topstone 4 i mimo systematycznych prób regulacji tego i owego nie mogę dojść z nim do ładu pod względem komfortu. Nie jeżdżę jakoś wyczynowo - ot takie przeciętne 20-30-40 kilometrów co drugi dzień z prędkością 25-30 km/h po jezdni, DDR lub leśnych ścieżkach i chyba doskwiera mi nieco pozycja, która jest zbyt pochylona a do baranka to nawet dobrze nie sięgam aby czuć się w tej pozycji komfortowo i stabilnie.

Problem z jakim się borykam to to, że jak dam siodło poziomo lub lekko pochylone do przodu to jest dobrze pod tyłkiem ale bolą mnie łokcie i nadgarstki od "podpierania" się na kierownicy a jak przechylę tylko odrobinę do tyłu to jest wprawdzie ulga dla ramion ale z kolei drętwieją mi jajca od ucisku na prostatę (mam siodło Wittkop Medicus pro 6.1 z dziurą, przeniesione z górala gdzie spisywało się świetnie).

Dzisiaj zrobiłem mały eksperyment - ustawiłem pochył siodła do pozycji komfortowej dla tyłka ale obniżyłem je do poziomu końca sterówki i stał się cud - nic nie bolało, komfort kilka poziomów wyżej, ale przez to, że miałem za blisko pedały jechało się dużo ciężej, co jest okropnie frustrujące.

Stąd wpadł mi do głowy pomysł aby podnieść całą kierownicę do poziomu siodła w pozycji "wysokiej". Przy pomocy poziomicy i linijki zmierzyłem, że jest ona obecnie 8 cm poniżej siodełka i +/- o tyle chciałbym ją podnieść. Gdzieś czytałem, że niby do carbonowych widelców nie wolno stosować przedłużek rury sterowej , bo można złamać sterówkę? Czy ktoś z was próbował takich zabiegów? Może lepiej by było kupić mostek o dużym wzniosie, np. 45° albo w ogóle taki regulowany i poeksperymentować z jego ustawieniem?

Gdyby się udało, to w końcu miałbym pozycje komfort na łapach i baranka na znośnej wysokości do ciśnięcia. Jak wyżej pisałem teraz rogów baranka nie używam wcale a na łapach jest za nisko. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#rower #gravel
Pobierz smk666 - Siema Mircy, od jakiegoś roku z ogonkiem jestem posiadaczem Cannona Topstone...
źródło: rower_kierownica
  • 22
30 km/h to już spoko naginasz. Nie każdy bedzie latał po 35.


@PiszpanJan2k21:
W sumie to nawet nie wiem jaki wynik jest "dobry", nie mam zbytnio porównania prócz mojej żony dla której 20 km/h na zdezelowanej gazeli to za dużo. No i te 30 km/h i więcej to tak jak przycisnę przez kilka minut, po czym mi nogi zdychają i muszę zwolnić. Zwykle moje marszowe tempo wypada w okolicy 27 km/h
możesz złamać rurę sterową mając taki komin.

@Mr_Trabalski:
No właśnie tego się obawiałem.

Niestety jesteś skazany na mostek na dużym plusie

No i tutaj też jest to dla mnie trochę śliski temat, bo o ile mogę przeboleć, że taka żyrafa wygląda z barankiem fatalnie to tak jak teraz to analizuję, to pod względem sił jakie działają na sterówkę niewiele różni się od prostej przedłużki - dalej pojawia się problem działania większego
@smk666: A nie mozesz sobie zamontowac prostej kierownicy i wywalic barana? Ta pozycja pseudo-szosowa to zart i nieporozumienie. Jak wczesniej nie jezdziles na szosie to nigdy Ci sie nie spodoba. Nie rozumiem dlaczego ludzie robia sobie taka krzywde bo jest moda na barana.
@smk666: u mnie zagościł na stałe mostek 30 stopni, 8cm i zrobiło się dobrze, ale pomimo tego zacząłem się stosować do znalezionej gdzieś w internetach rady żeby ciągnąć z pleców dla wsparcia oparcia na kierownicy i jest dobrze. Bałem się tego bo miałem #!$%@? odcinek lędźwiowy ale da się temat ogarnąć.
@smk666: Ja bym skorzystał z usług fittera. Dowiesz się na czym polega problem i czy warto w ogóle coś wymieniać.
Możesz pobawić się "yojimg Stem Comparison Tool" by zobaczyć jak prezentuje się zmiana ilości podkładek, zmiana mostka.
Nie rozumiem dlaczego ludzie robia sobie taka krzywde bo jest moda na barana.

@amityxd:
A to akurat może i troszkę poleciałem na fali mody, bo wnerwiała mnie amortyzacja w góralu na długich asfaltowych podjazdach i zachciało mi się roweru w większości do pizgania kilometrów po twardym ale, że czasem lubię wjechać w las na błoto, korzenie i piach, to gravel wydawał się złotym środkiem. Trzymanie dwóch rowerów (np. MTB i szosy)
@smk666: mam ten model tapstone. Borykam się z podobnymi problemami - ból nadgarstków, łokci i barków. Już po 50km bywa bardzo ciężko. Mam 185cm i rower w rozmiarze L. Waga stówka. Pewnie trzeba było wziąć mniejszy rozmiar roweru xd
Po obniżeniu siodła również odczuwam ulgę w rękach, ale za to baaaardzo źle się pedałuje i po czasie zaczynaja boleć kolana - ale wolę ból rąk niż kolan.
Jak znajdziesz rozwiązanie swojego
@WyuArtykyu:
Ja też mam rozmiar L przy wzroście 181 cm, według rozpiski niby idealny (jakby co to mam model 2021, ten z dużym tylnym trójkątem). Moim zdaniem, wbrew pozorom lepszy by był XL a nie M - sterówka wyżej o 3 cm, siodło 4,7 cm niżej niż w rozmiarze L a "reach" tylko 0,8 cm dłuższy. Dalej nie wpasowuje się w 100% w moje pomiary ale wystarczyłby niższy mostek. Gdybym wziął
Pobierz smk666 - @WyuArtykyu: 
Ja też mam rozmiar L przy wzroście 181 cm, według rozpiski nib...
źródło: Topstone_Geo_Table
@smk666: chcesz mostek sobie przybliżyć w kierunku bebecha czy po prostu podnieść, żeby kierownica była wyżej? Moim zdaniem trzeba go w górę wypchnąć i to niemało. Zwłaszcza jak chce się na baranku jeździć, czasem mam wrażenie że jeżdżąc na baranku to tak jakby stać na rękach :/
@WyuArtykyu:
No właśnie przysunięcie do bebecha na innym stałym, co miałem w klamotach niewiele dało, dlatego będę podnosił. Zakresu regulacji w tym zamówionym jest aż nadto, teoretycznie dałoby się na nim w moim wypadku ustawić kierę nawet powyżej siodełka. Pytanie tylko na ile to będzie wygodne/bezpieczne bo jednak im kierownica bliżej osi obrotu sterówki tym rower jest mniej stabilny, co obserwuję na tym krótkim teraz, choć tragedii nie ma. Dam znać
@WyuArtykyu:
Dzisiaj na szybkości poustawiałem na oko, przetestowałem na 20 kilometrach i jest bardzo dobrze.

Poprawa komfortu w ramionach znaczna, na początku lekko bolał mnie prawy łokieć i nadgarstki ale jak się okazało była to wina złego kąta obrotu kierownicy, po regulacji kilka stopni "do siebie" w połowie drogi dolegliwości ustąpiły.

Spadku wydolności nie zaobserwowałem, standardowe 20 km z długim i stromym podjazdem pod domem obskoczyłem w 46 minut, czyli w
Pobierz smk666 - @WyuArtykyu: 
Dzisiaj na szybkości poustawiałem na oko, przetestowałem na 20...
źródło: IMG-3842
@smk666: o ile cm podniosłeś? Dej link do tego cudeńka, to sobie zamówię i też potestuje, skoro daje to tak dobry efekt, to warto. Chcę w tym roku zrobić na nim 200km, ale z tą kierownicą nie usiedzę tyle godzin
o ile cm podniosłeś?


@WyuArtykyu:
Do poziomu siodła, więc pewnie koło 8 cm, maksymalnie koło 10 cm bo takiej jest długości a można go ustawić nawet zupełnie pionowo jak w hulajnodze. Tak jak napisałem i wrzuciłem na ostatniej fotce, rogi kolidują teraz ramą, to możesz sobie odmierzyć u siebie ile to będzie wyżej mierząc od rogu do ramy.

Jedna rzecz - ten dolny przegub jest strasznie ciasny i wręcz strzela przy
Pobierz smk666 - >o ile cm podniosłeś?

@WyuArtykyu: 
Do poziomu siodła, więc pewnie koło 8 c...
źródło: selle_royal-respiro_moderate-elastomers