Wpis z mikrobloga

#mazda #motoryzacja #mechanikasamochodowa

Cześć, proszę o diagnozę mojej mazdy 6, 2.2 diesel 2014, mechanicy rozkładają ręce :( W weekend zrobiłem trasę ok. 100km, po czym chciałem zjechać na parking, i w pewnym momencie, przy ok. 15km/h jak już chciałem skręcić na parkingu całe moje auto zaczęło się trząść jakby miało zaraz wybuchnąć, przy czym było to trzęsienie też czuć w podłodze na pedale sprzęgla. Odgłos był przy tym jakby jakies czesci sie o siebie obijaly, takie stukanie i do tego narastajace bulgotanie. poniżej opis każdego przypadku (tutaj zaznaczam że byłem trochę w szoku, 100km od domu i myślałem w kategoriach żeby to nie wybuchło więc mogłem coś pomieszać):
przy wjeżdżaniu na parking przy zmienianiu biegów, przestało po jakichś 10 sekundach jak zgasiłem auto
Po uruchomieniu auta, przez kilka sekund i potem znowu zgasiłem
20 minut później kiedy jechałem do domu i zatrzymałem się na światłach, trwało znowu przez kilka sekund, przeszło jak wcisnąłem i puściłem kilka razy sprzęgło i zmieniałem biegi, a może niezależnie od tego, kto wie
Od tej pory dojechałem bezpiecznie do domu i nic się już nie dzieje, nie mogę zreplikować tych objawów. Byłem najpierw u mechanika a potem w ASO na diagnostyce, i w ASO mi powiedzieli że wszystkie parametry auta wyglądają perfekcyjnie, stany płynów ok, wtryskiwacze ok, itp, ale z oczywistych względów boję się tym autem teraz jeździć i szukam przyczyny. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Dziękuję za wszelkie odpowiedzi
  • 31
  • Odpowiedz
@pal95: objawy jak UPG (uszczelka pod głowicą), uspakaja się na wyższych obrotach. Sprawdź stan i zapowietrzenie układu chłodzenia i czy oleju nie ubywa/przybywa

Jak są niższe obroty to po prostu się rozszczelnia i wylatuje powietrze z cylindra

Jak musisz gdzieś tym jechać to trzymaj non stop troche gazu żeby był na obrotach
  • Odpowiedz
@pal95: wszystko wskazuje na dwumase. Jak skrzyni nie zdjęli to raczej pewnie nic nie widzieli. Trzeba zapiąć najwyższy bieg i przy 1.5k obrotów na nim, wcisnąć gaz do dechy. Jak budą zatrzęsie albo obroty wzrosną, a auto nie będzie przyspieszać to dwumasa do wymiany.
  • Odpowiedz
  • 0
@dzem_z_rzodkiewki: ok, są dwa główne objawy:
1. Trzęsie i bulgota (wczoraj stało mi się to znowu i przypomina stukanie teraz według mnie) przy zwalnianiu i zaczyna falowo od ok. 20km/h, potem to już zostaje dopóki nie wyłączę auta i chyba dopóki nie przyspieszę mocno
2. pedał sprzęgła trzęsie się jak szalony, przy dotknięciu już czuć że coś jest nie tak, i trzęsie się w dowolnym momencie

I po uruchomieniu auta ponownie
  • Odpowiedz
@pal95: Daleko masz do Ksawerowa (Łódzkie) ? Bo jest tam magik od Mazd, a w szczególności 2.2D (pokładki, smoki, małe turbo robi przed śniadaniem), a całą resztę po ;-)
  • Odpowiedz
Może jeszcze obrocone panewki, ale to powinno ciśnienie oleju spaść, nawet zapalając kontrolkę ciśnienia. Jak nie wywala check engine to znaczy że to coś czysto mechanicznego.
  • Odpowiedz
  • 0
@crocozilla: jak byłem w aso to mówili że ciśnienie oleju cały czas w normie jest, check engine też nie ma, żadnych komunikatów od auta zeby coś było nie tak
  • Odpowiedz