Wpis z mikrobloga

Jakie interwały na początki trenowania właśnie interwałowo, powiedzmy że amator choć cos tam jezdze po te 60-80km. Macie coś sprawdzonego bazując sie na tętnie i kadencji? #rower #szosa
  • 12
@cnka: to zostają sprinty i jazda w drugiej stregie (tlen), mówię to z doświadczenia jak nie miałem pomiaru przez dwa tygodnie (bo umar), to dokładnie to robiłem, próba robienia interwałów na tętno i kadencję (a jeszcze tym bardziej na zewnatrz) to średni pomysł

w ostateczności można ale musisz z góry wiedzieć jakie masz tętno w każdej strefie plus minus i tego się trzymać, ja tak zrobiłem, jeśli tego nie wiesz to
@beastofmisery wydaje mi sie że wiem plus minus w jak strefowo mam tetno, właśnie chciałem tym sie sugerować. Ogólnie to właśnie tak zaczalem ostatnio jeździć, że jazda mocno pod średnią (do 30km jest spoko później wymiekam xd) na przemian wlasnie z taką bazową jazdą. Zobaczę ten filmik, dzięki
@cnka: jak masz pomiar tętna to na przykład na 3 treningi w tygodniu dwa robisz tlen czyli drugą strefę raz w tygodniu interwały dłuższe lub krótsze albo jakieś podjazdy na VOMax
@cnka: Olej VO2 - nie jest to Ci do niczego potrzebne. Jeżeli się nie ścigasz to Pewnie nigdy nie wejdziesz w dług tlenowy. A na tagu mamy koronny przykład robienia treningów VO2, które są robione bez żadnego sensownego założenia.

Skup się na jeżdżeniu tzw. bazy + okolic progu LTHR.

Nie ma innej opcji na jeżdżenie więcej, mocniej i dalej niż jazdy wytrzymałościowe ( i nie chodzi o klepanie bazy )

Poczytaj
@cnka: Nie ma jednej odpowiedzi, zależy od celu interwału.

Najprościej - im niższa intensywność Tym dłuższy interwał.

Zrób Sobie 1x w tygodniu intensywniejsza jazdę, tak żebyś oddychał ciężej, ale nie jechał z jezorem na wierzchu.

Do tego dorzuć raz w tygodniu 10 minutowe interwały na LTHR - to już będzie ciężka jazda.

Możesz też zrobić coś na wzór over/under

80% LTHR/ 95% LTHR/ 90% LTHR i potem przerwa, ale nie do