Wpis z mikrobloga

#motomirko słuchajcie. Zdałem niedawno prawko i szukam pierwszego motóra. Oglądałem dzisiaj Suzuki XF 650 Freewind z 2001r. - mieszkam zagranico i facet był skłonny go oddać za 2k EUR. Poza porysowanymi plastikami, naprawdę nie było się do czego przyczepić OPRÓCZ rzeczy eksploatacyjnych tj. opony do wymiany, łańcuch do porządnego czyszczenia (i możliwe że wymiany) oraz regulacja luzów zaworowych (+ klocki z przodu w przyszłym sezonie), bo poprzedni właściciel nie wiedział kiedy były robione. Poza tym, trochę zakurzony gdzieniegdzie i to tyle. Żadnych wycieków z zawieszenia, silnika, wszystko pracowało kulturalnie itp.

Nie mam żadnego doświadczenia, a kolega z którym byłem oglądać (który notabene jeździ już kilkanaście lat), kręcił nosem, że brudny (ergo może wskazywać, że to daily driver i właściciel średnio dbał o obsługę), dużo rzeczy (j.w.) do robienia i ogólnie to by szukał dalej.

I teraz pytanie - czy serio warto szukać białego kruka - zwłaszcza że mówimy o 22 letnim pojeździe? Z jednej strony wiem, że nie myślę racjonalnie, bo chciałbym już - teraz, no ale w mojej ocenie, powyższe rzeczy to są normalne rzeczy eksploatacyjne - choć może jestem spaczony polskim rynkiem samochodów używanych. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak to u Was był przy zakupie używek?

#motocykle
  • 12
@pizzabhoy: raczej daily to jest plus, przynajmniej mi się tak wydaje. Jak motocyklem jeżdżę do roboty to utrzymuję go w takim stanie żeby nie zastanawiać się czy jutro dojadę, ale w takim przypadku możesz się spodziewać że tak stary motocykl będzie miał kosmiczny przebieg. Z tych motocykli które ja oglądałem to zawsze najwięcej do zrobienia było przy tych do polatania cztery razy do roku, bo po co robić jak mało używany.
@pizzabhoy: odnośnie freewinda. Jak na jednocylindrowy a to ma BARDZO żywotny silnik i bez awaryjny.
To jest dobry turystyka z wygodną pozycją. Natomiast silnik jest słaby 48 KM i ma spore wibrację w porównaniu do nowszych konstrukcji.