Wpis z mikrobloga

@GonTe: nie pamiętam dokładnie, ale tam gra robi jakąś optymalizację shaderów, czy coś w ten deseń. Generalnie nie przejmowałbym się tym. Nie na sensu posiadanie dużej ilości pamięci jeśli gra/program nie potrafi jej wykorzystywać. A lepiej jest wykorzystywać jak najwięcej niż doczytywać z dysku, bo operacje dyskowe nawet na ssd są dużo wolniejsze niż odwołanie do pamięci.
  • Odpowiedz
@GonTe: tak naprawdę nie da się przewidzieć od czego to zależy. Każda gra, każdy silnik, każda scena może dawać zupełnie różne wyniki. Normalnie twórcy gier i silników nie mają dostępu do pamięci karty graficznej. Takie rzeczy dzieją się tylko w obrębie sterownika i pewnie nawet system operacyjny ma dostęp jedynie do bufora ekranu, który ma raptem kilkadziesiąt MB, i to tylko dlatego, że ten obszar jest zmapowany na pamięć fizyczną.
  • Odpowiedz