Wpis z mikrobloga

@mickpl: xD dla mnie to bylo oczywiste. Dlatego mam worek gotowki ktora stracila na wartosci ;))). Zobaczymy jak poradza sobie Ci bez odkozonej poduszki. Zanim ja schudne, to ich juz z nami nie bedzie ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
@mickpl: bajki
Póki co sprzedaż nawet nie przestała rosnąć. Praktycznie nigdzie żadnych stockow nie ma a na wszystko trzeba czekać min kilka miesięcy
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Niemieckie koncerny wyprodukowały 0.5 mln aut mniej w pierwszej połowie 2023 niż przed covidem . Masa aut dostępnych u dealerów od ręki. Czasy na te skonfigurowane pod klienta się poskracały drastycznie. Zaczęli znowu dawać rabaty. W zeszłym miesiącu latały newsy, że w USA na parkingach dealerów stoi 2 mln niesprzedanych nowych samochodów. Więc w Europie sytuacja będzie wyglądać podobnie, jak nie gorzej.
  • Odpowiedz
  • 4
W zeszłym miesiącu latały newsy, że w USA na parkingach dealerów stoi 2 mln niesprzedanych nowych samochodów. Więc w Europie sytuacja będzie wyglądać podobnie, jak nie gorzej.


@gonzo91: A przemysł automoto w Polsce odpowiada za 8% PKB oraz za ok. 13,5% wartości eksportu. Dla porównania cała budowlanka to ok. 7,4% PKB, a w tym deweloperka nie przekracza 2%.
  • Odpowiedz
@gonzo91:

Niemieckie koncerny wyprodukowały 0.5 mln aut mniej w pierwszej połowie 2023 niż przed covidem

Zgadza się. Sprzedaż ciągle nie wróciła do poziomu z 2019. Ale w tej pierwszej połowie 2023 wyprodukowali mniej czy więcej niż w 2022?

Masa aut dostępnych u dealerów od ręki

Aktualnie szukam auta i robiłem rozeznanie w różnych markach. Nawet nie mając dużych wymagań co do konfiguracji nie ma specjalnego wyboru.
Nie, w styczniu nie kupimy
PiotrFr - @gonzo91: 
 Niemieckie koncerny wyprodukowały 0.5 mln aut mniej w pierwszej...

źródło: IMG_20230903_111522

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 3
Aktualnie szukam auta i robiłem rozeznanie


@PiotrFr: Sorka Mirek, ale działasz wg najlepszych wytycznych Akademii Chłopskiego Rozumu. "A ja nie widzę" XD No to zobaczysz jak łańcuch dotrze do sprzedaży detalicznej.
  • Odpowiedz
@mickpl:

Sorka Mirek, ale działasz wg najlepszych wytycznych Akademii Chłopskiego Rozumu. "A ja nie widzę" XD

I statystyki też tak działają? xD
Twierdzenie, że będą wyprzedaże o 40% gdy sprzedaż ciągle rośnie to jest dopiero "akademia" albo naganianie na coś.
Jak wytłumaczysz statystyki sprzedaży?
  • Odpowiedz
@mickpl: o proszę. Nawet znalazłem statystyki za lipiec

In July 2023, the EU car market continued its growth trajectory, expanding by 15.2%

No kryzys i pełne place pełną gębą xD
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Ja nie mówię, że "jebło" i auta teraz za darmo i wszystkie konfigi dostępne od ręki. Ale wszystko zwolniło. Braki w inwentarzach nadrobione. Ceny z kosmosu zeszły na ziemię. Porównywanie do zeszłego roku gdzie czekało się na wszystko dalej i płaciło straszne podbitki byleby coś dostać jest takie sobie.
Unormalizowało się wszystko bardzo. A zdolność kredytowa klientów przypikowała w dół.
  • Odpowiedz
@mickpl: dodajmy do tego niepewne prawo w UE gdzie każdy się wstrzymuje bo nie wiadomo czy nie będzie zaraz musiał wymieniać na elektryka bo nie wjedziesz do miasta, a przeciętny Kowalski to w życiu kupuje 2 nowe samochody pewnie więc czeka
  • Odpowiedz
@mickpl: w 2021 zrobilem prawko na motor, nie dalo sie podjechac i obejrzec zadnego w salonie bo wszystko szlo na pniu. Ceny od 2021 nie wzrosly i mozna sobie podjechac usiasc, rozmyslic sie. Wyglada na to, ze ludzie juz nie maja co wydawac, zeby tylko inflacja nie zezarla.
  • Odpowiedz
@gonzo91: po co mam porównywać do 2019? To, że sprzedaż jest mniejsza niż w 2019 znaczy że jest kryzys i auta stoją na placach? A od 2021 sprzedaż ciągle rośnie xD
A jeśli koniecznie chcesz porównywać, to przy obecnym trendzie w 2023 sprzedaż odzyska poziom z 2019
  • Odpowiedz