Wpis z mikrobloga

Mimo, że jestem dość ortodoksyjnym fanem gothica to mam nadzieję, że sporo fabuły zostanie srogo przebudowane w remaku.

Oto dlaczego:

1. System polityczny w podstawce jest upośledzony.

Niby Stary Obóz i Nowy Obóz mają na pieńku, ale ch*j, nawet jako najemnik możesz #!$%@?ć po zamku, szwędać się bez zmartwień po zewnętrznym pierścieniu i starej kopalni. Nawet do siedziby magnatów można wchodzić na legalu, wystarczy popchnąć questa z dołączaniem do Starego Obozu do momentu spotkania z Gomezem i nie zagadywać Gomeza. To może coś nas ogranicza na bagnach? A gdzie tam, od drugiego rozdziału nawet po jaskini samego Iberjona możesz latać i bić jego dziwki mieczem.

2. Quest główny ma prawdziwy sens tylko i wyłącznie z punktu widzenia dołączenia do obozu sekty.

No dobra, ale bieganie po obozach, czy nastawienie NPC to inna sprawa, ale tło fabularne to druga. I tutaj ni ch*ja jako Szkodnik/Najemnik nie komponuje się ani bieganie jako wyrobnik dla sekty, ani bycie zbawicielem spod bariery dla jednostek starego obozu czyt. starej kopalni.

Z punktu widzenia Cienia bycie chłopcem na posyłki dla Kaloma też nie ma krztyny sensu, ale przynajmniej cała akcja w starej kopalni jest istotna i to czuć po skończeniu questa z gniazdem. Wszyscy gratulują, okazują szacunek, a wisienką na torcie jest in extremo i awans w strukturach.

No i z punktu widzenia Nowicjusza ta część gry ma najwięcej sensu i immersji, bo realnie to duże wyróżnienie pracować dla topki obozowych osobistości, a po queście z gniazdem otrzymujemy awans na strażnika świątynnego.

Potem kwestia Orkowego Cmentarzyska - jako Strażnika/Maga Ognia czy Najemnika ch*j mnie obchodzi ta ich wycieczka, niech sobie sam Angar zapier*ala walczyć z orkami za 100 bryłek albo wyśle tego nadętego Gor Na Totha xD

3. Obozowe ścieżki fabularne nie są równe.

Powiedziałbym, że 60% kontentu jest po stronie SO, 30% po stronie OSŚ, i tylko 10% po stronie NO. No powiedzmy sobie szczerze - żeby zostać Strażnikiem/Strażnikiem Świątynnym lub Magiem Ognia musisz sie czymś wykazać, mieć skilla i szacunek. A co trzeba zrobić, żeby zostać Najemnikiem? Ku*wa wbić 10 poziom xD Lee nie daje serdecznego #!$%@? o to coś ty za jeden, jaka jest twoja historia pod barierą itd. masz tu pancerz guchimacci i ch*j.

Ale nawet nie to jest najgorsze. Nawet nie to, że Lee nie daje #!$%@? o gniazdo pełzaczy, bo w sumie co go to obchodzi. Najgorsze jest to, że czego by nasza postać nie osiagnęła to nie idzie za tym żaden szacunek. Niesiesz wiadomość od Iberjona? Gorn ci powie gdzie stoi Cronos - Tobie, Najemnikowi xD - bo do Saturasa NIE WEJDZIESZ xD

Znalazłeś wszystkie kamienie ogniskujące? Lee i tak ci powie, że nie da ci lepszego pancerza xD Odbiłeś w pojedynkę Wolną Kopalnię? No dzięki, dzięki, CHCIAŁBYM MIEĆ W SWOICH SZEREGACH KOGOŚ TAKIEGO JAK TY XDDDDDDDDDDDD Lee nawet ku*wa nie pamięta, że dla niego pracujesz xD

4. Kiepska konstrukcja fabularna

Niestety nie ma jak wytłumaczyć pomocy Magom Wody jako Strażnik. A powinna być taka możliwość. Dlaczego? Dlatego, że w tym momencie fabuła powinna się rozwidlać. Albo pomagamy łysej pale i wywalają nas z ze SO, albo nie i dowodzimy atakiem na Wolną Kopalnię. Kamienie ogniskujące moglibyśmy wtedy zdobywać na zlecenie Corristo, Kruka lub kogokolwiek.

5. Uriziel

Długo myślałem nad tym, czy możliwość przeróbki Uriziela na 1h ma sens fabularny czy nie i nadal nie wiem, ale gameplayowo napewno dużo graczy byłoby mniej sfrustrowanych. Można by było to ubrać w podobną historię do Szponu Beliara z dwójki.

6. Ostatnia rzecz fabularno questowa to oczywiście sama długość gry i questy (ich brak) poboczne.

Nie odkryję tutaj ameryki, oczekuję po prostu, że w remaku drugi rozdział i dalej nie będzie oznaczał tylko i wyłącznie sunięcia wątkiem głównym, bo nie ma nic innego do roboty. Sama gra jest bardzo krótka, nawet przy robieniu 100% to jest ok. 25-30h. Liczę na te 130-150% oryginalnej długości gry przy zachowaniu klimatu i niezgeneryzowaniu konstrukcji do nowoczesnej gry z otwartym światem o wszystkim i o niczym.

#gothic #gothicremake
MarteenVaanThomm - Mimo, że jestem dość ortodoksyjnym fanem gothica to mam nadzieję, ...

źródło: Gothic-1-Screenshot-2023-08-19-12-13-40-09

Pobierz
  • 6
@MarteenVaanThomm: w przebudzeniu jest miecz feniksa jako alternatywa dla uriziela, trzeba wykonać krótki quest z szukaniem książek szlaku feniksa i odebrać miecz spod komnaty w podłodze siedziby magów ognia, xardas przekłada kamyczek z uriziela i cyk mamy broń 1h
@MarteenVaanThomm: stary obóz ma problem ze szkodnikami, bo to oni napadaja na dostawy do starej kopalni. Mozesz biegac po wewnetrznym pierscieniu, bo jestes poslancem i jestes pod ochrona magów, a nikt nie chce miec problemow z magami. Najmenicy to juz w ogole nie zrobili nic zlego Gomezowi, bo jedyne co robia to pilnuja obozu, kopalni i kopca rudy, wiec dlaczego siepacze Gomeza mieliby atakowac kazdego pierwszego lepszego najemnika xD
Po całej
@HuLLaJNoGa: ok. może z hostality do najemników to przesadziłem, Kharim jest w SO na legalu. Ale będąc szkodnikiem BEZ PIECZĘCI od Cronosa nastawienie powinno być hostile. Thorus sam mówił, że gdyby Mordrag nie miał pieczęci to by go sam odprawił na drugą stronę życia.

Co do drugiego to czymś innym są przeszpiegi i zbieranie informacji, a czym innym aktywny, a raczej kluczowy udział w danych zadaniach. Tutaj uważam, że ownership powinien