Wpis z mikrobloga

#factorio
Doszedłem sobie do momentu że postawiłem pierwszy roboport/przenośny roboport i zaczynają latać pierwsze konstrukcyjne robociki. Logistyczne jeszcze za bardzo nie mają sensu bo nie mam skrzyn żądających.
Mam teraz problem bo aby pójść dalej w stronie fioletowych płytek to strasznie mi się wszystko komplikuje. Czy kombinować gdzieś z boku nową fabrykę, czy raczej skupiać się aby drony wszystko dowoziły? Nie zapcha sie to? Brakuje mi jeszcze tych zaawansowanych skrzyń do systemu logistycznego ale to kolejny krok w strone bodajże żółtych fiołek jest pod kątem badań...

No jednym słowem masakra :)
Macie jakieś porady na tym etapie gry?

Druga sprawa to zaczyna mi się powoli kończyć żelazo - czy bawić się w pociągi, czy zrobić gdzieś stację z "centrum" przetapiania i dowozić tam rude? Czy pociągi warto puszczać dwoma torami?

W sumie na razie tyle. Pic rel jak to u mnie wygląda
Pobierz Julek85 - #factorio
Doszedłem sobie do momentu że postawiłem pierwszy roboport/przeno...
źródło: Zrzut ekranu 2023-09-14 164912
  • 12
@Julek85: najlepiej wszystko na beltach. Roboty mają ograniczoną logikę (mocno ją poprawili, ale dopiero w DLC, które będzie za rok). Robotów logistycznych raczej bym używał niewiele, w drobnych zastosowaniach, jak dowożenie paliwa na stacje do pociągów, czy do reaktora nuklearnego, ewentualnie do fabryki ekwipunku. Ale nie w produkcji masowej fiolek.

Pociągi całkiem prosta sprawa, tylko trzeba chwilę pokminić, żeby zrozumieć jak to działa.
Polecam 2 stacje w bazie, jedną odbierającą rudę,
@Julek85: zawsze dwa tory, jeden w jedną, drugi w drugą stronę.

Transport kolejowy jest super. Najtaniej na pasach transmisyjnych, ale jak masz daleko to bez sensu.

Gdzie będziesz przetapial rude ma znaczenie, bo kopalnia się kiedyś skończy i będziesz musiał dowozić do przetapiania, albo budować nową hutę. Możesz zbudować przy bazie piece i peron kolejowy, i dowozic tam z kopalni.

Na skomplikowanie fabryki jest jedno rozwiązanie - main bus. https://wiki.factorio.com/Tutorial:Main_bus
Wszystko
@Julek85: i jeszcze na koniec - za pierwszym razem, graj po swojemu, zobacz, czy ci się uda, ale nie widzę, czemu miałoby się nie udać.

Na drugie przejście, poczytaj o podejściu typu Main bus, jest to pewna taktyka na budowę bazy, która jest naprawdę efektywna do pewnego momentu (ukończenia gry), potem troszeczkę za mało wydajna.

I na trzecie podejście (ewentualnie kontynuacja drugiego) możesz zrobić transpozycję z main bus na megabazę
@6a6b6c: e tam, ja na spaghetti spokojnie przeszedłem grę za pierwszym podejściem, chociaż na koniec był trochę dramat przy robieniu żółtych fiolek, ale się udało. OP zrobi co chce, ale ja na pierwsze podejście zawsze polecam granie po swojemu, aniżeli szukanie taktyk rozbudowy jak main bus właśnie.
@Julek85: Pierwszy raz?

Na tym etapie możesz jeszcze zdemontować wszystko i postawić od nowa ( ͡° ͜ʖ ͡°) Planując bazę zostawiaj sobie dużo miejsca na rozbudowę.

Co do pociągów - nie ma sensu budować dwóch torów jeśli masz tylko jeden pociąg na danej trasie. Ja staram się budować realistyczną sieć kolejową: dwa tory do ruchu w obu kierunkach, semafory, rozjazdy, bocznice ze stacjami. Dzięki temu mogę na
@Julek85: no luzik. Jak ci się podoba, to może ci się spodobać jego połączenie z "city blocks" czyli budowaniem bazy jako wielkich bloków. Nilaus nagrał spoko serię jak zbudować taką fabrykę, ale zakładam, że najpierw sam chcesz odkryć factorio, zamiast po prostu kopiować kogoś.
I taka mała rada, nie bój się odwodów logicznych (circuits), wyglądają strasznie, ale są naprawdę proste. Możesz na przykład jednym kabelkiem (czy zielonym, czy czerwonym) połączyć inserter
@Julek85: robocików logistycznych możesz użyć do tego, aby Ci przywoziły rzeczy do ekwipunku, abyś np zawsze miał zapas półproduktów do robienia tego co Ci potrzebne, uzupełniały amunicję jeśli masz włączone robale itp. Do uzupełniania paliwa na stacjach też możesz użyć. No i jak odkryjesz skrzynie żądające, to możesz z ich pomocą produkować przedmioty które są przydatne, nie chcesz ich robić ręcznie, ale szkoda ustawiać do nich całej linii produkcyjnej (np produkcja