Wpis z mikrobloga

Jestem trochę przerażony tym wypadkiem na A1 spowodowanym przez BMW właściciela jednej z łódzkich firm podczas którego zginęła trójka niewinnych ludzi. Równie dobrze mogło trafić na mnie.

80% tras jakich robię to na polskich i innych europejskich drogach szybkiego ruchu (pozostałe 10-12% miasta i 8-10% pozostałe drogi krajowe, wojewódzkie). O tym że nabijam kilometry niech świadczy fakt, że do teraz w 15 miesięcy po wyjeździe z salonu przejechałem 49 tys. km.

Jednocześnie konstrukcja mojego auta nie pozwala na bezpieczną dla żywotności silnika jazdę powyżej 120 km/h. Co prawda v max na benzynie to 164, a na gazie 160. Ale w praktyce czuć, że auto na benzynie męczy się przy 140, a na gazie przy 130. Z oczywistych względów jeżdżę na gazie. Po to kupiłem nowe auto by nim trochę pojeździć - planuję przejechać bez generalki 400-500 tys km, co przy moich przebiegach przełoży się to i tak zaledwie na jakieś 10-13 lat. Dodam, że powyżej 120 kończy się praktycznie możliwość przyśpieszania na 4. biegu ponieważ obroty niebezpiecznie podchodzą pod czerwone pole, z kolei piątka to typowy nadbieg i auto na nim praktycznie nie przyśpiesza i służy jedynie do jazdy na uzyskanej wcześniej prędkości na czwórce. Gdy testowo kiedyś przyśpieszałem ze 120 do 160 zajęło to prawie minutę.

Reasumując - nie przekraczam swoim autem 120. Moja prędkość przelotowa to sto kilkanaście. Zazwyczaj jest tak, że prawym (i środkowym) jeżdżę 115, a wskakując na lewy przyśpieszam do 118-120. Są to jednak wartości licznikowe. Realne prędkości wg gpsa to odpowiednio 110.5 i 113-115. Miałem bardzo dużo przypadków na lewym podjeżdżania mi pod tylni zderzak, mimo że ten ktoś widział, że np. wyprzedzam ciąg tirów i nie mam jak zjechać; samobójcą nie jestem i w kilkudziesięciometrową szparę między dwoma tirami nie zamierzam się pakować. Miesiąc temu dałem naklejki na tylnią szybę (pic rel) i po jej nałożeniu co prawda nie doszło do redukcji do 0 incydentów jazdy na zderzaku, ale zredukowałem je o jakieś 4/5, zawsze coś.

Tylko taka naklejka może zrobić wrażenie na jadącym sto kilkadziesiąt km/h. A jak ktoś jedzie 200+ tym bardziej w nocy to i tak słabo. Już nie będę dodawać, że gość z afery nawet nie próbował hamować tylko migał długimi i centralnie staranował poprzedzające auto. Jakaś masakra, totalne 0 procesów myślowych.

Dodam, że sam jestem odpowiedzialnym kierowcą bez względu na pojazd, to nie jest tylko tak, że jeżdżę 120 km/h bo silnik mi na więcej bezpiecznie nie pozwala. Zdarza mi się jeździć okazjonalnie mocniejszymi autami w tym na niemieckich autobahnach (mieszkam 10 km od niemieckiej granicy) i także w takich wypadkach nie przekraczam 150. Być może kiedyś będę mieć dwulitrowego potwora TDI i również wtedy nie zamierzam przekraczać 150. A i tą prędkość będę uzyskiwać dopiero przy spełnieniu szeregu warunków: 100% wypoczęty, 100% pewność co do super stanu kół i hamulców, widno lub pół-widno, małe lub średnie natężenie ruchu.

P.S. A tak w ogóle uważam, że do Łodzi powinni wparować minister sprawiedliwości, minister MSWiA, i CBA lub inna odpowiednia służba i powinny polecieć głowy, ponieważ ewidentnie doszło tu do majtczenia, ekhm, mataczenia.

#wypadek #stopcham #polskiedrogi #autostradypolska #autostrady #patologia #afera #samochody
Pobierz Adamfabiarz - Jestem trochę przerażony tym wypadkiem na A1 spowodowanym przez BMW wła...
źródło: 20230822_101011
  • 222
@cwlmod

Jak twój samochód nie potrafi utrzymać prędkości 140km/h to zapraszam wypieprzać z autostrady.


XD

Widzę, że ty dalej odklejony od rzeczywistości. :D

Przykro mi chłopczyku, ale prędkości minimalnej nie ma więc będziesz grzecznie za nami jechał nawet te 100 km/h. I nic nie będziesz mógł z tym zrobić. :D

Należy gardzić takimi potencjalnymi zabójcami na drogach jak ty


Powiedział typ z umiejętnościami prowadzenia pojazdów na poziomie autodromów w ruskim wesołym miasteczku.
@Xuzoun

niech sobie jedzie prawym pasem albo środkowym, a nie lewym gdzie blokuje ruch osób jadących z przepisową prędkością 140km/h


Od kiedy nie można wyprzedzać z prędkością poniżej limitu? Przykro mi, ale to nie jest blokowanie ruchu.
@Bad_Wolf dobrze że przestałeś jeździć po autostradach i ekspresówkach. Dzięki temu jest nieco bezpieczniej. No i podziwiam Twoją silną psychikę. Wg ciebie jeśli ktoś wymusi pierwszeństwo (a w tym wypadku raczej nie ma o tym mowy, z filmów można raczej wywnioskować że Kia próbowała usunąć się z drogi wariatowi) to można w niego #!$%@?ć na pełnej #!$%@? i zabić na miejscu. No bo przecież wYmUsIŁ, a prędkość wcaaale nie miała znaczenia
  • 1
@aqweds

TIR na kagańcu jedzie 90 km/h. Ty wg GPS 110-115. Ja na tempomacie mam 150 km/h, co według GPS wskazuje dokładnie 139 km/h.


Ty nie przyhamujesz 20 km/h żeby wyrównać do TIRa i wyprzedzić bez wymuszania, a ja muszę hamować 30 km/h bo #!$%@? się na lewy pas ze 110 km/h. Gratulacje.


A dlaczego ma przyhamowywać do prędkości tira skoro może płynnie zmienić pas? To że ty go za chwilę dogonisz
@Krupier: Już ci zostało udowodnione jak policja rozdawała mandaty za za jazde 100/140 xD

Dalej nie mozesz przeżyć że jestem dużo lepszym kierowcą od ciebie? Jak tam ostatnio mandat i skisłe ogórki? xD
@cwlmod

@Krupier: Już ci zostało udowodnione jak policja rozdawała mandaty za za jazde 100/140 xD


Dalej nie mozesz przeżyć że jestem dużo lepszym kierowcą od ciebie? Jak tam ostatnio mandat i skisłe ogórki? xD


Nic takiego nie miało miejsca. No, chyba że w twoich urojeniach to fakt. Ale mówiłem ci, że z dwubiegunówką da się ponoć żyć.

Widzę, że ładnie mnie śledzisz, cieszę się, że tak bardzo o mnie myślisz w
@Krupier: Tak tak, kolizja na skrzyżowaniu nie miała miejsca, filmiki nie istnieją xD

Niezły mechanizm wyparcia xD

Mam cię w obserwowanych żeby wysmiawać cię celnie i po całości. Taki bandyta drogowy zasługuje tylko na gnojenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A ciebie niech tyłeczek boli bo jestem bezpieczniejszym kierowca od ciebie ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ
A dlaczego ma przyhamowywać do prędkości tira skoro może płynnie zmienić pas? To że ty go za chwilę dogonisz ponieważ jedziesz szybciej nie znaczy, że wymusił ci pierwszeństwo. Zwolnij, daj mu wyprzedzić i jedź dalej. To jakiś problem ogromny?


@Krupier: Jest różnica między zdjęciem kilku oczek z tempomatu żeby wolniejszy pojazd schował się przed tira zanim go dogonisz, a wciskaniem hebla w ziemię i modleniem się o wyhamowanie, bo przy prędkości
@aqweds: Jadąc 140 km/h gdy ktoś wjedzie na twój pas 200 metrów dalej nie trzeba wciskać żadnego hebla w ziemię, wystarczy puścić nogę z gazu i auto samo wytraci prędkość o 20-25, lub ewentualnie przez sekundę lekko musnąć pedał hamulca.
  • 1
@aqweds

>A dlaczego ma przyhamowywać do prędkości tira skoro może płynnie zmienić pas? To że ty go za chwilę dogonisz ponieważ jedziesz szybciej nie znaczy, że wymusił ci pierwszeństwo. Zwolnij, daj mu wyprzedzić i jedź dalej. To jakiś problem ogromny?


@Krupier: Jest różnica między zdjęciem kilku oczek z tempomatu żeby wolniejszy pojazd schował się przed tira zanim go dogonisz, a wciskaniem hebla w ziemię i modleniem się o wyhamowanie, bo przy
@cwlmod

@Krupier: Tak tak, kolizja na skrzyżowaniu nie miała miejsca, filmiki nie istnieją xD


Niezły mechanizm wyparcia xD


No miała. #!$%@?łeś elegancko. XD

Mam cię w obserwowanych żeby wysmiawać cię celnie i po całości. Taki bandyta drogowy zasługuje tylko na gnojenie ( ͡° ͜ʖ ͡°


Póki co to 3/4 wykopu ciśnie z ciebie i twoich braków umiejętności. XD

Obserwuj mnie, myśl o mnie, bardzo dobrze! :D


A ciebie