Wpis z mikrobloga

Od roku mieszkam w #austria i zacząłem się rozglądać za Mazda #mx5 NC (lub NB). Nie brak opinii #pdk, że tutejsze ceny są oderwane od średniej (m.in. przez podatek od emisji CO2) ale przejrzałem wszystkie oferty na otomoto oraz willhaben (tutejszy portal z ogłoszeniami)
i średnia cena za NC 126KM w Polsce to jest 34k PLN (przy średnim przebiegu 136k km) natomiast w Austrii 54k PLN (po przeliczeniu) dla śr. przebiegu 96k km. Czyli 20k drożej dla podobnej próby - koło 30 egzemplarzy.

I tak zacząłem przeglądać nasz rynek, no i większość jest sprowadzona - głównie Niemcy, ale tam ceny też w żaden sposób nie zbliżają się do średniej 7,5 EUR.

Czy Polska to eldorado jeśli chodzi o MX5? Czy skąd się te ceny biorą? #motoryzacja
pizzabhoy - Od roku mieszkam w #austria i zacząłem się rozglądać za Mazda #mx5 NC (lu...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 7
@pizzabhoy: Polecam Ci najpierw się przejechać NC zanim je kupisz. NC ciężko w ogóle nazwać mx5. To jest samochód budowany w ogóle inną filozofią. Dużo lepiej niż NC będzie Ci kupić MR2, bo tam centralnie zamocowany silnik powoduje, że ten samochód dużo bardziej przypomina to jak jeździ mx5. Przy NB jest taki problem, że jak chcesz mieć dobry samochód to na 99% nie opłaca się tego kupić, bo żeby jeździł bardzi
  • 0
@dudusbug: dzięki za obszerne info. Jechałem tylko NBFL ale tak jak mówisz, przeraża mnie to, że koszt kupna + ew. doprowadzenia do dobrego stanu to w zasadzie tyle samo co NC - a pamiętam jeszcze kilka lat temu jak chodziły NB po 15-18k w super stanie na forum mx5klubpolska. A ile według Ciebie trzeba dać za ND z początku produkcji?
@pizzabhoy: Za ND trzeba dać około 70k. Jak wyrwiesz jakąś sprowadzoną USA to pewnie z 10k taniej, ale trzeba uważać, żeby się nie władować w takim przypadku na minę. Chociaż pewnie to i tak będzie samochód z dużo niższym przebiegiem i mniej zmęczony niż kilkunastoletnie sztuki.
W przypadku ND polecam Ci przejechać sie zarówno soft topem jak i RF. Hard wydaje się fajniejszy, ale ma jeden ogromny minus. Nie jeździ się