Wpis z mikrobloga

Planujemy kupno domu w stanie surowym zamkniętym, mam 2 pytania ...:

1. Pytałem inwestora o rozwiązanie jakie będzie zastosowane w budowanym domu, jeśli chodzi o komin do ogrzewania piecykiem. Otrzymałem odpowiedź: W budynku jest zastosowany komin wentylacyjny czterokomorowy, jedna komora przeznaczona jest do podłączenie pieca gazowego. Wkład montuje instalator pieca gazowego we własnym zakresie - koszt od 300 do 600 zł. Nie ma komina systemowego na paliwa stałe. Co o tym myślicie? Czy takie rozwiązanie jest dobrym pomysłem? Nie znam się na tym kompletnie ????

2. Inwestor robi zmiany trochę odbiegające od projektu, m.in. dał belkę w domu zamiast ściany nośnej, aby salon był połączony z kuchnią. W takiej sytuacji będzie wymagane nowe pozwolenie na budowę czy wystarczy że projektant wyrazi na to zgodę?

#budownictwo #budujzwykopem #budujzchaferem #budowadomu #remontujzwykopem #remont
  • 18
Inwestor robi zmiany trochę odbiegające od projektu, m.in. dał belkę w domu zamiast ściany nośnej, aby salon był połączony z kuchnią. W takiej sytuacji będzie wymagane nowe pozwolenie na budowę czy wystarczy że projektant wyrazi na to zgodę?


@jtomek1: to już śliskie jest. Wyliczenia na belkę są? Kierownik się podpisał pod tym?

u mnie belka 4m długości zastępująca ścianę nośną to kloc betonu 25x 45cm zbrojona 6x16mm dołem i 4x16 górą.
  • 0
@Bad_Wolf: no właśnie zadałem pytanie inwestorowi czy otrzymamy od projektanta dokument, gdzie zatwierdzi zmiany w projekcie, tak aby nie było problemu z późniejszym otrzymaniem pozwolenia na użytkowanie. Otrzymałem dziwne info, że jeżeli będą to zmiany nieistotne, które nie będą wpływały na zmianę wydanych warunków zabudowy to projektant wyda taki dokument.

Tyle ... że to oni budują ten dom, nie ja ¯\(ツ)/¯ więc nie wiedzą czy wprowadzają zmiany istotne czy nieistotne? Kupując
@jtomek1: tu nawet nie chodzi czy to istotne odstępstwo, bo chyba nie ale o wykonanie tego elementu