Wpis z mikrobloga

Dlaczego kiedy wsiadam do auta to fps'y lecą na łeb? Gram na GTX1060 6GB, 16GB Ram i i7 4,2 i jeśli chodzi o wydajność to nie ma żadnej różnicy między najniższymi, a wysokimi ustawieniami. Gra cały czas chodzi płynnie, ale kiedy tylko wsiadam do auta to mam pokaz slajdów w praktycznie każdej lokacji. Było tak cały czas, 2.0 niczego nie zmienia w tym temacie. Ktoś też tak ma?
#cyberpunk2077 #pcmasterrace #komputery
  • 14
  • Odpowiedz
@Madridista98: Moja teoria z dupy jest taka że jak wsiadasz do auta to gra się przestawia na tryb gdzie musi renderować więcej bo możesz się szybciej poruszać i musi nadążyć. A jak sobie chodzisz to obrabia tylko najbliższą okolicę
  • Odpowiedz
@Madridista98: Wina CPU, masz za wolny. Sprawdziłem i jest ciut szybszy od i7-3770 przy którym miałem to samo.
Tak samo na niskich miałem podobną ilość fps jak na wysokich w miarę płynnie i dało się grać, ale jazda autem to tragedia z fpsami i leciały do 15-25 fps.
Zwyczajnie CP2077 mocno zarzyna procki.
  • Odpowiedz
  • 0
@ReeceWithouterpoon: @Pabick Przeszukuję reddita i na ten sam problem skarżą się ludzie grający na przykład na "i5 8600k i RTX 3080" czy "R7 5800x i Rtx3060ti". Myślałem że tyle czasu po premierze i w końcu to ogarną, ale widzę że dalej są w lesie. Jedyne co udało się ustalić to to, że włączenie trybu wolnego dysku podobno pomaga. Mam SSD ale sprawdzę to.
  • Odpowiedz
  • 0
@Pabick: No ok, mam gówniany cpu, który jednak bez problemów pozwala mi na pracę i dość szybkie renderowanie wysokiej jakości plików w programach Adobe, a do tego w niemal wszystkich grach pozwala na stałe 60fps na dobrych ustawieniach. Sytuacja, w której w obrębie tylko jednej gry fps spadają o ponad połowę przy wejściu do pojazdu chyba świadczą o problemie z optymalizacją gry, a nie niewystarczającej specyfikacji i myślałem, że istnieje jakieś
  • Odpowiedz
@Madridista98: Ja wymieniłem na i5-11600K i problem znikł, z 20 fps w aucie skoczyło mi nagle do 45-50 ( ͡º ͜ʖ͡º)
Procek i7-3770 też sobie dobrze radził we wszystkich gierkach open world, pierwsze problemy zaczęły się w Death Stranding w drugiej mapie po wybudowaniu autostrad, na pierwszej mapie stabilne 60+ fps a na drugiej po autostradach fps leciały do 15. Drugi problem był właśnie z Cyberpunk
  • Odpowiedz
  • 1
@Madridista98 @Pabick
Akurat sam sprawdzałem i się zastanawiałem, bo u mnie oczywiście z samochodami jest tak samo. U mnie na laptopie z i5 6300HQ GTX960m 2GB i 16GB ram ddr4 chodzi lepiej niż na komputerze z i5 3470 GTX1050TI 4GB i 20GB ram ddr3. Oczywiście i5 3470 jest gorsza od i7 3770 ale pomimo 3 generacji różnicy jest minimalnie wydajniejsza od i5 6300HQ.
  • Odpowiedz