Wpis z mikrobloga

Ok panowie, znów nachodzą mnie myśli co do przyszłości i jestem ciekawy co myślicie. Do USA wyjechałem 4 lata temu i jestem tutaj elektrykiem. Zarabiam ani dobrze ani źle, raczej przeciętnie. Pracuje 6 dni w tygodniu, ale na ten moment mi to nie przeszkadza bo sobota jest płacona 1.5 więc hajs cieszy, a póki mogę chce zakumulować sobie trochę pieniędzy. Mam już odłożone $110k (fajna sytuacja mieszkaniowa, małe opłaty) i za rok składam wniosek o obywatelstwo. Ale szczerze jestem w takim wieku (28), że coraz częściej myślę, gdzie "osiąść". Nie wiem czy próbować coś tutaj rozwijać się zawodowo przez kursy itp, nie wykluczam też pójścia na 2 letnie studium radiologa, czy iść w godziny i nazbierać jak najwięcej hajsiwa i wracać gdzieś za rok, półtora.

W Polsce mam następujące możliwości. Rodzice najprawdopodobniej przepiszą mi dom (nie ten w którym mieszkają, jakieś 5km od nich). Dom potrzebowałby remontu, strzelam, że na koszt 200tys. Lokalizacja jest przepiękna i kocham to miejsce, ale! Wioska jest w Polsce B, 50km od dużego miasta i z tego co się orientuje to w większości minimalka, z roku na rok coraz mniej młodych ludzi, starzy wymierają. Na swoją działalność nie bardzo mam pomysł, w Polsce jestem po studiach, ale w mojej okolicy praca w zawodzie byłaby niewiele lepiej płatna niż minimalna. Na mieszkanie w mieście wojewódzkim i tak mnie jeszcze nie stać, a nie chciałbym wydać całości ciężko zarobionych pieniędzy na mieszkanie 40m. W Stanach żyje mi się całkiem nieźle, ale boli to, że nie pojadę do rodziców co dwa miesiące tylko raz na rok, święta osobno itp.

Jestem w kropce, bo serce mówi, żeby wracać do Polski bo za pół miliona można już się ustawić jako tako. Ale mózg mówi, żeby zostać w Stanach i się rozwijać. Martwi mnie też perspektywa polityczno gospodarcza Polski jak i Europy w zbliżających się latach. Sam już nie wiem czego chce.

#emigracja
  • 6