Wpis z mikrobloga

Mireczki! Pytanie do #prawnikow ! Postaram się wypunktować i krótko napisać o co mi chodzi :)

Znalazłem na allegro wzmacniacz. Skontaktowałem się ze sprzedającym, czy coś spuści - mailowo. Zaoferował paczke poza allegro, mniejsza prowizja i o tyle spuścił, zgodziłem się, w końcu firma i same pozytywy. Paczka odebrana ok 25-26 stycznia. Mój pierwszy taki sprzęt, coś strzelało w głośnikach przy godzinie 12 na głośności, napisałem do sprzedającego, długo brak kontaktu, wysłałem filmiki z tym co się dzieje, zaoferował odesłanie do serwisu 4 lutego. Stwierdziłem że jeszcze nie odsyłam, bo wydawało mi się że to głośniki. Na aukcji dawał 30 dniową gwarancję, dzisiaj znalazłem dowód na to że w 100% to wina zepsutego wzmacniacza - głośnik przy niskiej głośności na prawym kanale mocno pracuje a drugi nie drgnie, i po przełączeniu na odwrót. Dzwonię do firmy, gość twierdzi że jest już po gwarancji. Czy da się jeszcze coś z tym zrobić ?

Może szantażować go że nie dał mi paragonu ? Ani żadnego dowodu zakupu ;) może że nie odprowadził podatku :D niestety dzisiaj jest 2.03 a przez miesiąc nie używałem sprzętu - nie było mnie w danym mieście gdzie sprzęt stoi - wiem że to żadny argument, ale on od początku był zepsuty, ja byłem zielony w te klocki po prostu (i nadal jestem), mimo że terminowo zgłosiłem problem.

Zgłoszenie że coś się dzieje mam w korespondencji emailowej.

Sprzedawca tylko zaoferował możliwość naprawy w jego serwisie, ale nadal nie wiadomo jakie to będą koszty.

Pomóżcie ;)

#prawo #allegro #nieuczciwysprzedawca #wzmacniacz #audio #problem #pytanie #pomocy #kiciochpyta #prawakonsumenta
  • 14
@Homer_Simpson:

wg.

niezgodności towaru z umową

"Te konsumenckie przywileje obowiązują przez dwa lata od chwili zakupu nowego towaru (przy zakupie rzeczy używanej jest tak samo, choć umownie można ten termin skrócić nawet do jednego roku). Uprawnienia te jednak utracimy w odniesieniu do konkretnej nieprawidłowości, jeśli w ciągu dwóch miesięcy od jej wykrycia nie zawiadomimy o tym sprzedawcy"

Uprawnienia te jednak utracimy w odniesieniu do konkretnej nieprawidłowości, jeśli w ciągu dwóch miesięcy
@lmh_: to nie ma znaczenia. Gwarancja to coś kompletnie innego niż niezgodność towaru z umową. Gwarancją się nie przejmuj. Po prostu zgłoś, że towar jest niezgodny z umową i żądaj naprawy albo wymiany na nowy (oczywiście nieodpłatnie, kosztów przesyłek też nie płać).

A jeśli będzie coś mamrotał, to postrasz inspekcją handlową :)
@lmh_: jeśli wymiana na nowy jest niemożliwa, to musisz najpierw zażądać naprawy (a dopiero później możesz odstąpić od umowy [dokonać zwrotu]). Jest też możliwe uznanie, że naprawa wymaga nadmiernych kosztów (np. wymiana cewki czy czegoś to połowa wartości głośnika, a do tego trzeba towar wysłać w dwie strony) – więc możesz zasugerować, że od razu chcesz zwrócić towar.

Ty żadnych kosztów przesyłki nie poniesiesz (ani przy naprawie, ani przy zwrocie –