Wpis z mikrobloga

Z zaciekawieniem obserwuję premierę CS2, jako osoba która miała nieprzyjemność pracy jako tester nad tym tytułem to powiem, że i tak jestem zdziwiony że gra wyszła w tak "dobrym" stanie XD
Z mojej perspektywy cały proces developmentu wyglądał tak że przez kilka lat nie robili prawie nic i dopiero w ostatnim roku zaczęli wszystko łatać i pchać do przodu.
Gdybym miał zakładać to pewnie jacyś inwestorzy powiedzieli, że mają to w końcu wypuścić i zaczęli się spinać żeby gra jako tako była grywalna.
Kiedy usłyszałem zapowiedź daty premiery to byłem przekonany o tym, że będą ją przekładać, przecież ilość rzeczy do naprawy była wtedy jeszcze ogromna. Ale jednak nie zdecydowali się na to, z jednej strony jestem pod wrażeniem, ale z drugiej wiem że rzutem na taśmę zrobili to byle jak aby tylko było. "Spokojnie gracz wytrzyma" - niedokończoną grę wydajemy za pełną cenę, a co nie działa to sobie połatamy i cyk, hajs się zgadza.
Co więcej, oni na etapie, gdy ta gra jeszcze była kompletnie rozwalona, już planowali przyszłe DLC XD I tak np. kilka map, które były dostępne dla testerów nie jest dostępnych dla graczy, bo to "DLC content".
Ehh ten cały gamedev się powinno #!$%@?ć, dobrze że nie mam już z tym nic wspólnego.

#citiesskylines #gry
  • 32
  • Odpowiedz
  • 10
@Rad-X: zgadzam się, tylko patologią dla mnie jest to że gra ledwo działa a oni dodatkowo zabierają już poniekąd zaimplementowany content i wrzucają go do DLC. Najpierw powinni się skupić na dopracowaniu podstawki i potem tworzyć rzeczy do DLC, a tutaj ja to odbieram jako chęć wyciśnięcia jak największej kasy. Oby tylko graczowi nie dać za dużo w cenie podstawowej gry.
  • Odpowiedz
  • 72
@Jailer: nie wszystko na tym portalu musi być zarzutką. Zobacz sobie ile osób pracuje nad grami video, to nie jest coś niesamowitego że ktoś kto miał dostęp do gry podczas produkcji wypowie się na wykopie xd W sumie to mógłbym nawet to udowodnić pokazując screena z creditsów i zdjęcie dowodu. Ale mimo że NDA już mnie prawnie nie obowiązuję uważam ze byłaby to głupota xD
  • Odpowiedz
@Omikens: wiesz coś o obszarze mapy po za grywalną częścią? Ludzie gadają, że zrobi się moda i będzie też grywalny jak mod 81tiles do pierwszej części. A ja podejrzewam, że obszar poza grywalną częścią to zwykły obiekt 3d z blendera a nie żadna edytowalna heightmapa

W beamng tak robią. Jest mapa 4 km edytowalna + tło jako lowpoly 3d
  • Odpowiedz
  • 4
@SzubiDubiDu: ciężko powiedzieć na 100% z racji tego że my jako bieda testerzy nie mieliśmy dostępu do żadnego kodu gry ani chociażby edytora Unity tak żeby posprawdzać sobie czym są obiekty w grze. My to testowaliśmy z perspektywy końcowego użytkownika, z tym że mieliśmy dostępnych kilka "developer tools", które pozwalały na np. wywoływanie eventów w grze. Ale nigdy nie słyszałem o tym żeby była jakakolwiek możliwość powiększenia grywalnego obszaru, on od
  • Odpowiedz
Z mojej perspektywy cały proces developmentu wyglądał tak że przez kilka lat nie robili prawie nic i dopiero w ostatnim roku zaczęli wszystko łatać i pchać do przodu.


@Omikens: przecież każdy projekt tak wygląda, od IT po budowlankę.
  • Odpowiedz
@Omikens: Z czystej ciekawości, nie macie jakiejś klauzuli mówiącej o tym że nie można upubliczniać informacji o tym jak wyglądała praca nad grą?

Myślałem że to standard w umowach.
  • Odpowiedz
@Omikens: Żarty żartami, ale też dosyć późno czytając dyskusję skojarzyłem, że nie chodzi o counter strike xDD dopiero jak ktoś napisał o obszarze mapy poza obszarem grywalnym to coś przestało mi pasować (DLC też średnio, ale myślałem że może chodzi o nowe skrzynki)
  • Odpowiedz