Wpis z mikrobloga

Cześć

Mam instalacje na starych zasadach. Wychodzę z produkcja i zapotrzebowaniem na zero. Wiem mniej więcej co i jak.

Zastanawiam się nad zakupem samochodu elektrycznego.

Jaką instalację musiałbym dołożyć?

W moim zamyśle, byłaby nie połączona z domem, byłaby dedykowaną wyłącznie do ładowania samochodu. Czy offgrid spowoduje, że przekroczę 10kwh? Bo cytując klasyka, bardzo bym tego nie chciał :)

Możecie podrzucić przykłady instalacji, myślę że koło 3 kwh paneli mi starczy? Instalacja zlokalizowana byłaby na wiacie garażowej...

Oczywiście wiem, że jesień - wiosna niewiele z niej podładuję.

#fotowoltaika #oze #pytaniedoeksperta
  • 6
@kuncfot nie opłaca się off-grid. Taniej niż magazyn wyjdzie cię stracenie tych 10%(to tylko z nazdwyzki). A jeśli auto akurat będzie stało jak będzie świeciło słońce to zminimalizujesz te 30%straty i będziesz lądował 100% do auta. Samochód zjada ~30kWh/100km(trzeba doliczyć zużycie na postoju), wystarczy sobie przebieg przemnożyć i wiadomo ile trzeba więcej mieć.

Miałem instalacje 8.5kWp i zużycie 10MWh, dokupiłem elektryka i autokonsumpcja wzrosła z 30% do 60%( potrzebna ładowarka która ładuje
@kuncfot czyli dałeś sue #!$%@?ć 2 razy przez te firmy od fotowoltaik. Nie szkodzi, nie jesteś jedyny.

W twoim przypadku zostaje dołożenie 4kw i nie zgłaszanie tego nigdzie. Jakbyś chcial jednak zgłosić to polecam zainstalowanie dodatkowych 6 lub 8kw aby to jakos sie opłacało. Przy 4kw jak masz jeszcze sporą autokonsumpcje to nikt sie nie doczepi.
@zibizz1 wybieram właśnie elektryka. Jaką opcje albo jak to się nazywa w tych ładowarkach żeby lądowało tylko z nadwyżki produkcji? To się jakoś synchronizuje z falownikiem czy jak to działa? <Fajna opcja ale nigdzie jakoś do tej pory na nią nie trafiłem>
@3RRR to może być przeróżnie. Zazwyczaj oprócz ładowarki wymagany jest licznik bo trzeba się dowiedzieć czy nadwyżką jest.Ja mam Froniusa Falownik i SmartMeter oraz ładowarka Wattpilot. Niektórzy robią to na zwykłym liczniku tanim z API np od firmy Sonoff i pobierają z niego dane i uderzają do API samochodu ustawiając prąd ładowania, także metod jest mnóstwo. Ładowanie można ograniczać zarówno po stronie samochodu jak o ładowarki