Wpis z mikrobloga

Potrzebuje informacji od mądrego człowieka, który ogarnia szeroko pojęty #smarthome
Chce kupić 1-kanałowy przekaźnik do lampy, ale taki, który nie będzie potrzebował bramki, tylko działał niezależnie przez #wifi przez aplikację #tuya
Mam kilka takich gniazdek i sprzętów, ale nie wiem czy są w ogóle przekaźniki tego typu?

Znalazłem na ali coś takiego:

https://a.aliexpress.com/_EvCykcV

Ale u jednego chińczyka jest w opisie, że wymaga bramki #zigbee a u innego, że nie.

A może warto od razu kupić bramkę? Jeśli tak, to dla czego?

Nie róbcie tu elektrody, bo jestem zielony w temacie i próbuję amatorsko sobie niektóre rzeczy ogarniać.

#elektryka #elektronika #kiciochpyta #pytaniedoeksperta
  • 6
@chozi: Kup sonoffa i ciesz się zanim ktoś się nie rozmyśli i nie wyłączy serwerów. A skoro tagujesz elektronika to se zrób swój na esp8266 i przekaźniku, za całość wyjdzie z 20 zł
ale nie wiem czy są w ogóle przekaźniki tego typu?


@chozi: Próbowałeś wpisać w Allegro "tuya wifi przekaźnik"? Jest tego od #!$%@?.

Ale u jednego chińczyka jest w opisie, że wymaga bramki #zigbee a u innego, że nie.


@chozi: Wifi nie wymaga bramki nigdy, urządzenia #zigbee zawsze. To dwa różne protokoły.

A może warto od razu kupić bramkę? Jeśli tak, to dla czego?


@chozi: Urządzenia zigbee żrą mniej prądu,
@dktr dolacze sie do pytania OPa. To prawda z serwerami, jak Tuya sie zdecyduje wylaczyc to zostajemy z niepotrzebnym sprzetem. Czy rozwiazaniem w takiej sytuacji byloby postawienie wlasnego systemu na Home Assistant?
@gekluc: No pewnie tak, ale wymaga to jeszcze wymiany firmware w urządzeniu tak aby łączyło się z twoim serwerem a nie gdzieś tam w świat. Nie będzie kompletnie problemu jeśli urządzenie jest zrobione na ESP8266/ESP32 czy innym Bekken BK7321 itp, bardzo łatwo piszę się na to softy.