Wpis z mikrobloga

Mirki, jutro zmieniam opony na zimowe i mam pewien dylemat. Posiadam 2 sztuki Bridgestone Blizzak lm005 po trzech sezonach z około 5mm bieżnika i 2 nowe Hankooki Winter icept rs3. Auto przedni napęd 100KM. I teraz pytanie nowe opony na przód czy na tył? Wiem, że zgodnie ze sztuką lepsze na tył, ale co człowiek to opinia.
Jeżdżę pół na pół po mieście oraz po drogach w lesie (asfaltowych) gdzie często po opadach śniegu jadę jako pierwszy, śnieg zalega dłuzej niż kilka kilometrów dalej i często zamiast odśnieżenia tworzy się warstwa ubitego śniegu.

#opony #samochody #zima #motoryzacja
  • 17
  • Odpowiedz
@AceCombat__dziewiec0: nowe na przód. po co ci lepsza przyczepność z tyłu jak tył może co najwyżej wyjechać więc można w większości przypadków sobie wyprowadzić, przód jak ci ucieknie to nic nie zrobisz.
  • Odpowiedz
@AceCombat__dziewiec0: teoria - lepsze na osi napędowej

praktyka - lepsze na tył. Buksujące koła w fwd to nie problem, podobnie jak poślizg podsterowny - szczególnie przy tej mocy. Problem jest wtedy kiedy wpadniesz w nadsterowność i lecisz bokiem w przystanek na zakręcie. Dlatego zasadniczo, lepiej nie tracić przyczepności z tyłu

A tak naprawdę, pewnie nie zauważysz nawet różnicy między tymi dwiema gumami
  • Odpowiedz
Problem jest wtedy kiedy wpadniesz w nadsterowność i lecisz bokiem w przystanek na zakręcie. Dlatego zasadniczo, lepiej nie tracić przyczepności z tyłu


@Atreyu: a nie wyprowadzisz przodem wtedy wlasnie?

A tak naprawdę, pewnie nie zauważysz nawet różnicy między tymi dwiema gumami


@Atreyu: mozliwe, bo pewnie uzywane blizzaki sa lepsze niz nowe sredniaki
  • Odpowiedz
@AceCombat__dziewiec0: @ManiacTeam @Atreyu @sopelowski

UWAGA podaję prawidłową odpowiedź: TO ZALEŻY! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Prawidłowo użytkowany zestaw opon jest rotowany co sezon czy pół sezonu. W ten sposób wszystkie gumy zużywaja się w miarę równomiernie. W przypadku aut fwd, tyle opony będą mniej zużyte. W efekcie przy rotacji LEPSZE opony trafiają na przód. Tylko że taka rotacja gwarantuje, że różnica między bieżnikami będzie nieznacząca dla stabilności pojazdu.
  • Odpowiedz
@AceCombat__dziewiec0: mi oponiarz zakładał lepsze na zimę na osi napędowej. Latem odwrotnie.

Na lodzie to nie ma żadnego znaczenia, na śniegu liczy się wysokość bieżnika i wiek opony x bieżnik. Te 5mm sezon przelata, ale tak przy 4mm to już bym wymieniał.

Jak jeździsz przepisowo, to nie zauważysz różnicy, co innego w trasie.
  • Odpowiedz
@Maksymilian_Gaigerfrost: Ty kurla znasz podstawy fizyki xD chyba z NFSA - jak moj stary co tak jezdzil, mialem na pierwszym aucie po nim z przodu zimówki a tyl jakies dziadostwo BO HEHE LEPSZE NA PSZUT XDDDD
Przy slabej przyczepnosci fwd lekka dupe odkleja bez ostrzeżenia, no ale fajnie I LEPIEJ bo lepiej ruszę czy zahamuję
Po kontrowaniu poślizgow na glupim parkingu pod marketem i malych prędkościach stwierdzilem od razu stwie ze
  • Odpowiedz
Dzięki wszystkim za powyższe rady, chyba jednak te lepsze pójdą na tył. Zazwyczaj staram się wymieniać komplet, ale średnio z finansami i cieszę się, że wymieniłem chociaż te dwie, bo poprzednie już mimo rotacji, miały około 1,5-2mm mniej od drugiej osi.
  • Odpowiedz