Wpis z mikrobloga

@27PHO1e2NIX2021 koła samolotu kręcą się niezależnie od prędkości samolotu względem powietrza. Taśmociąg może przyspieszać ile chce, koła się będą kręcić a samolot i tak się zacznie rozpędzać względem powietrza bo ma silniki, które od tego powietrza go odpychają. Wystartuje.
  • Odpowiedz
@keeper772: nie masz racji. Tylko on nie ruszy się z miejsca. Tak jakbyś biegł na bieżni. Dlaczego na tej taśmie biegniesz, a z niej nie schodzisz? To jest ta sama logika.

Silnik musi najpierw sprawić, żeby statek powietrzny kołował po ziemi, żeby nabrać prędkości startowej. Z powodu, że samolot znajduje się na takiej bieżnie, że nie zależnie od silnika on nie ruszy się z miejsca.
  • Odpowiedz
@27PHO1e2NIX2021

@keeper772: nie masz racji. Tylko on nie ruszy się z miejsca. Tak jakbyś biegł na bieżni. Dlaczego na tej taśmie biegniesz, a z niej nie schodzisz? To jest ta sama logika.


No właśnie nie - to nie jest ta sama logika. Biegając po bieżni, odpychasz się od podłoża, które porusza się w przeciwnym kierunku niż Ty próbując biec
Samolot odpycha się od powietrza, które w uproszczeniu "stoi" w miejscu. Jedynie
  • Odpowiedz
@MamByleJakiNick:

Samolot odpycha się od powietrza, które w uproszczeniu "stoi" w miejscu.


Tak silnik wprost nie działa na podłoże, jednak ciężar samolotu sprawia, że statek jest dociskany do taśmy.

będzie użyć to minimalnie(w granicach błędu pomiarowego) większej mocy silnika, żeby pokonać większe opory toczenia kół podczas startu z standardowej nawierzchni


Właśnie ruch taśmy sprawia, że te opory mogą rosnąć w nieskończoność, przy założeniu, że samolot może mieć nieskończoną moc.

To, że
  • Odpowiedz