Wpis z mikrobloga

  • 0
@Adam_Malysz przecież cała Europa na tym jeździ chyba z 20 lat. Niemieckie paliwo chwali każdy Polak - E10 niespodzianka. Niemcy będą przechodzić na e20 powoli. E10 ma 6-8% etanolu, e5 ma 5%. Widzę że w Polsce jak zawsze, nic się nie zmienia. Z tego co widzę np Yamaha wydała oświadczenie dla Polaków że wszystkie ich motocykle od 1970 roku będą działać na E10.
  • Odpowiedz
@Niedogonisz: Ale wiesz jakie są konsekwencje dodania etanolu? Bo po twoim wpisie sądzę że nie bardzo. Co do E20 to nie słyszałem nic więc się nie wypowiem ale nie wydaje mi się żeby auta były przygotowane na taką dawkę alkoholu w benzynie (jakkolwiek to brzmi ( ͡° ͜ʖ ͡°))
  • Odpowiedz
@Niedogonisz Kłopoty techniczne związane z tankowaniem paliwa o podwyższonej zawartości biokomponentów mogą dotknąć tych kierowców, którzy jeżdżą mało albo powoli zużywają benzynę, bo np. korzystają z instalacji LPG. W tym drugim przypadku dlatego, że biokomponenty są higroskopijne, chłoną wodę – takie paliwo szybciej się starzeje, chłonie wodę z otoczenia, przyspiesza procesy korozyjne, zimą łatwiej tworzą się w nim korki lodowe.

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/benzyna-e10-zamiast-e5-na-stacjach-paliw-o-co-chodzi-z-nowym-paliwem-wyjasniamy/kwxjck2
  • Odpowiedz
  • 0
@TrionicSe7en ok czyli tak jak myślałem, w zimie diesel też powinien być znienawidzony bo jak długo nie jeździsz to ci się parafina wytrąci. Dla 99% krzyczących nie ma problemu. Ciekawi mnie też skala czy to będzie rok, czy dwa lata
  • Odpowiedz
  • 0
@TrionicSe7en a listy są wziete z dupy? Tak jak pisałem wyżej Yamaha (akurat Moto od nich mam) oświadcza że od 1970 każdy będzie latał. Na tej liście jest kilka motocykli dosłownie które nie spełniają wymagań więc bicie piany, ciekawe skąd ta lista
  • Odpowiedz
@Niedogonisz depresator typu Szwedzki Skyyd, koszt 40 zł za litr i wystarcza na 1000 litrów diesla, co daje 4 grosze na litr. Masz w 100% zabezpieczenie przed wytrącaniem parafiny nawet do -40. Dodatkowo mocno polepsza jakość paliwa w kierunku spalania mieszanki.
  • Odpowiedz
  • 0
@TrionicSe7en ja nie jeżdżę dieslem jedno auto mam benzynę, a drugie hybryda pb-prad, podaje tylko że argument o higroskopijności jest z dupy, szczególnie w szczelnym układzie paliwowym. Płyn hamulcowy też jest higroskopijny a w Polsce wymieniają go zazwyczaj tylko na 2gim przeglądzie nowego auta, a potem przez 25lat wcale.
  • Odpowiedz
@Niedogonisz w baku masz powietrze w powietrzu wilgoć, skrapla się i dostaje do paliwa. Nie ma co demonizować, prawda jest taka że im więcej bio w paliwie tym gorzej. Najlepsze są paliwa B0 i E0 jednak takie już praktycznie nie istnieją w handlu detalicznym.

Co do płynu, osobiście wymieniam co trzy lata, ale to fakt że ludzie jeżdżą na płynie bardzo długo i nic się nie dzieje.
  • Odpowiedz
  • 0
@TrionicSe7en tak, masz powietrze w objętości baku, nie masz tam ciągłego dostępu do świeżego powietrza. Ale dlaczego więcej bio etanolu tym gorzej, dalej nie mam od nikogo jasnej odpowiedzi co takiego etanol robi złego.
  • Odpowiedz
@Niedogonisz W czym tkwi problem? W tym, że alkohol ma mniejszą kaloryczność, a konkretnie gęstość energii. Standardowa benzyna daje około 46 Mega Jouli na kilogram (MJ/kg). Dla etanolu jest to 30. Jak widać, różnica jest tak duża, że dodatek 10% biokomponentów spowoduje znaczne pogorszenie właściwości paliwa pod tym względem.

W praktyce oznacza to zwiększenie zużycia paliwa od 1 do 3%, choć spotyka się opinie, że w skrajnych przypadkach (np. przy niewłaściwej regulacji
  • Odpowiedz
  • 0
@TrionicSe7en ok argument o kaloryczności spoko, tylko że na 100l benzyny tego etanolu masz 7l względem obecnych 5, różnica pomijalna. Gaźniki w obecnych samochodach nie występują już od 35 lat, zdarzają się jakieś pojedyncze sztuki, ale do codziennej jazdy raczej nikt już gaźnika nie ma (nie wliczam motorków bo sam trzymam jeszcze jeden z 4 gaźnikami) silniki od gdzieś tak 1995 roku mają sondę lambdę i inne czujniki które między innymi dostosuje
  • Odpowiedz