Wpis z mikrobloga

  • 0
@ondraszek mam 1.6 TDCI 90 KM z 2011 roku. U mnie po lewej wchodzi przewód, po prawej jest zaślepka. Teoretycznie nie powinno być różnicy. Są na tej samej wysokości, a wewnątrz zbiornika nie ma żadnych udziwnień. Na dnie zbiornika jest gruby przewód, który prowadzi do plastikowej magistrali i wpina się w okolicach pompy wody (swoją drogą najgorszemu wrogowi nie życzyłbym, żeby stało mu się coś z tą magistralą. Upierdliwa robota)
  • Odpowiedz
  • 0
@M13X ja szukam powodu słabego zagrzewania się silnika i spadania temperatury przy np dojechaniu do świateł ;)
Termostat wymieniany rok temu, korek zbiorniczka też i efektów wielkich nie dało.
  • Odpowiedz
  • 0
@M13X -1 na dworze, ogrzewanie ustawione na godzinę 14 więc nie na full, bieg wentylatora czy 1 czy 2 jest tak samo. Co podskoczy na 60-65 to na światłach w oczach widać jak spada.
  • Odpowiedz
  • 0
@M13X spalanie na mieście mam 10l/100km, kosmos. Wiecznie nie dogrzany. Wentylator za bardzo pracuje czy włączonej klimie? Coś nie tak z jego modułem?
  • Odpowiedz
  • 0
@ondraszek obawiam się, że ten typ tak ma. Jeśli jeździsz po mieście, to ma prawo mieć problemy. Kiedyś czytałem, że ta jednostka ma wyjątkowo wysoką sprawność, nawet jak na diesla. Jest dzięki temu oszczędna, ale wydziela mało ciepła. W Focusie III zamontowano żaluzje przed chłodnicą, żeby ułatwić nagrzewanie się silnika. Ja po przejechaniu 30 km z prędkościami około 100-120 km/h jestem w stanie w mieście bez problemu zbić temperaturę cieczy tylko tym,
  • Odpowiedz
@ondraszek: a masz wgląd w temperaturę oleju? jest tam jakiś wskaźnik? jeżeli trzyma te 90 stopni a temperatura płynu sobie tak skacze to w zasadzie można to olać, ważniejszy ten olej jeżeli chodzi o dogrzewanie silnika
  • Odpowiedz
  • 0
@SpalaczBenzyny w trybie serwisowym komputera można chyba sprawdzić jakąś temperaturę, ale to raczej cieczy. Te samochód jest tak głupi, że nie poinformuje Cię, że nie masz płynu w zbiorniczku wyrównawczym
  • Odpowiedz
@ondraszek: z termostatami w zamienniku to loteria. Ja 3 dziś wkładam do a4b6 1.8 t. 2 pierwsze z pudełka które klient przywiózł nie działają. Ogrzewania brak.

Tylko wahler jeśli idzie o termostaty nie oem.
  • Odpowiedz
  • 0
@M13X @SpalaczBenzyny @trzaichlac69
Macałem oba węże obok termostatu to oba ciepłe, ten z wyrównawczego dużo cieplejszy, ten drugi chyba do chłodnicy trochę mniej cieply, trzeci cienki leci do zbiorniczka to też ciepły
Czyli jak oba grube węże z termostatu cieplutkie to można uznać że termostat ciągle otwarty bo na wskaźniku po 7 kilometrach po mieście nie zauważyłem ruchu wskazówki temperatury. Wczoraj traska 100km to ledwie lapal 70 stopni
Chyba kupię Mahle behr,
  • Odpowiedz
  • 0
@ondraszek jeśli po takiej trasie nie złapał temperatury, to rzeczywiście jest coś nie tak. Mój w okolicach zera zaczyna łapać temperaturę bo jakichś 7 km, a parę km dalej jest rozgrzany.
  • Odpowiedz