Wpis z mikrobloga

Moje przewidywania dotyczące tego jaki będzie układ sił w 2024, wprawdzcie #!$%@? się znam i pewnie nie wiele się sprawdzi, no ale zobaczmy.

1. Red Bull
Z powodu ograniczeń budżetowych, konkurencja nie będzie wstanie dokonać aż tak dużego postępu aby dogonić RB. Dodatkowo zespół ten dość szybko skupił się na rozwoju bolidu na 2024, przez co spokojnie utrzymają przewagę, może nawet będzie ten słynny tytuł na Monzy. Jedyna szansa aby tak się niestało, jest to że zespół zmienia koncepcję bolidu, gdzie może nie trafić.

2. Mercedes
Tutaj też raczej będzie powtórka zeszłego sezonu, Mercedes nie będzie niczym specjalnie się wyróżniał na tle grupy pościgowej(Merc, Mcl, Aston, Ferrari) lecz wywalczą drugą pozycję przez stabilną formę samochodu i kierowców. Może uda się wyrwać 1-2 wygrane w pewnych okolicznościach.

3 Mclaren
Na początku sezonu pewnie znowu zbyt przekombinują, jak to miało miejsce w ostatnich latach, przez co zaczną sezon od środka stawki, ogarniając się z czasem, walcząc do końca o podium z Ferrari. Być może w drugiej połowie sezonu Norris doczeka się wygranej. Chociaż należy pamiętać o Piastrim, który powinniem wykonać kolejny krok na przód i może zagrozić Norrisowi pozycji lidera zespołu, jeden i drugi ma taki charakter że nie odpuści, więc może nas czekać jakieś wewnętrzne spięcie w zespole.

4. Ferrari
To raczej nie będzie tak rok, moim zdaniem zwykła kontynuacja tego sezonu, jeżeli Mclaren szybciej zaskoczy to spadną na 4 miejsce. Ciekawiej może dziać się wewnątrz zespołu, co zrobią z Sainzem i kto mógłby go ewentualnie zastąpić.

5. Aston Martin
Raczej nie ogarną rozwoju i czeka ich podobny zjazd jak na przestrzeni 2020 -> 21 co było widać już jesienią tego roku, w końcówce sezonu stali się konkurencyjni, gdy wycofali nietrafione poprawki, a konkurencja nie śpi. O tyle na plus że mając znaczną przewagę nad resztą stawki.

6. Alpha Tauri
Jest już zapowiedziane, że dostaną od Red Bulla wagon części, przez co mogą się znacznie wyboostować względem 2023, mimo wszystko dla własnego bezpieczeństwa, progres ten może nie być aż tak zajebiscie mocny. Już teraz pojawiają się glosy że jeżeli AT wybije sie zbyt mocno w 2024 to konkurencja może to oprotestować, zmuszając nawet RB do sprzedaży 2 zespołu. Zostanie 6 siłą w stawce będzie akurat odpowiednim formatem, taki powrót do 2021 roku z formą.

7 Williams
Zespół odbija się od dna, w 2024 wykonają kolejny postęp, nad tegorocznym samochodem zaczęto pracę stosunkowo wcześnie, jeszcze nie będą mieszać w czołówce, lecz mogę dziobać regularne małe punkty. Może nawet kręcac się w okolicach podium na Monzy.

8. Alpine
Słaby silnik, tracący 30 KM do innych producentów, słaby rozwój, wręcz cofanie się w tył, do tego częste zmiany w zarządzie, burdel w strukturach. Inni pójdą do przodu, Alpine będzie stało w miejscu, de facto się cofając, przez swój wewnętrzny burdel przegrają ze zboostowanym AT i stabilnym Williamsem. Zaryzykuje nawet stwierdzenie że zespół wraz z działem silnikowym zostanie przejęty przez Andrettiego. Gdyż na pewnym etapie francuzi wyjmą wtyczkę z pieniędzmi.

9. Stake
Zespół prowizorka na przeczekanie do 2026, stoczą z Haasem bój o 9 miejsce w WCC, zdobywając kilka punktów przez cały rok. Raczej to będzie ostatni sezon Bottasa, na 2025 zespól, a szczególnie Audi już będzie chciało kogoś bardziej konkretnego.

10. Haas
Oni mają #!$%@? w jakikolwiek rozwój, hajs im się zgadza nawet za ostatnie miejsce, wiec po co się starać?

#f1