Wpis z mikrobloga

#rower #mtb #singletrack
Siemanko rowerowe świry, chciałbym wrócić po długiej przerwie do amatorskiej jazdy MTB, po prostu niedzielne jeżdżenie po singletrackach. Jeździłem na Rockriderze z Dechatlona stosunkowo tanim, bo to był chyba najtańszy full, bodajże 540 st s czy coś takiego. Ogólnie byłem z niego niezadowolony, bo napęd to była katastrofa. Chyba coś z Shimano było w układzie 2x8, ale po 2 latach zaczęło się pierdzielić, serwis też nie umiał tego dobrze ustawić, sam więcej musiałem regulować na podstawie filmików z YT, no ogólnie się zraziłem do tego sklepu i rockridera. Najbardziej wkurzał ten napęd, bo całe sobotnie popołudnie to była regulacja przerzutek, niby działało koło domu. W niedzielę jechałem na singla i tam po kilkunastu minutach działy się cuda, nie przeskakiwał łańcuch, albo sam przeskakiwał z siebie np. podczas podjazdów itd. i to mega irytowało. Więcej czasu spędzałem na regulację niż na samą jazdę. Więc z tych powodów szukam czegoś innego niż Dechathlon a w miarę budżetowego dla niedzielnego rowerzysty. I tu kilka pytań:

- jakie napędy brać pod uwagę, jeżeli dla mnie bardzo ważna jest bezawaryjność i bezobsługowość? Nie będę robić rekordów, czy jakichś dzikich skoków czy szalonych zjazdów. Na lajcie po prostu sobie śmigam po traskach w wolny weekend i tyle. Rower nie musi być PRO, ale chcę aby była naprawdę bezobsługowy, w sensie myję, smaruje łańcuch i inne niezbędne rzeczy robię i ma się nic nie psuć i działać
- jakie marki są godne polecenia? nie znam się na osprzęcie, wiem że marka to tak naprawdę rama a osprzęt to zależy od klasy czyli pieniędzy. Ale czy są marki lepsze gorsze, niektóre pękają? Są problemy z serwisem, gwarancją?
- zastanawiam się czy w ogóle full jest mi potrzebny, jak mówię jeżdżę amatorsko, nie będę startować w zawodach czy jakieś ekstremalne zjazdy robić, warto dopłacać za pełne zawieszenie? Dużo mniej wygodnie jest? Miałem kiedyś 2 dyski wypadnięte i ortopeda mi powiedział, że w ogóle płowieniem taką jazdę odpuścić, ale jeśli już to raczej rower z amortyzacją. Jeśli full to taki z blokadą amora z poziomu kierownicy? W sumie jak się wkręcę to podjazdy i ćwiczenie nóg nawet jest przyjemne, a z działającym zawieszeniem to zawsze jakieś straty są. Trasy po których jeździłem raczej nie miały jakichś przełajowych właściwości czy kamieni, gdzie full by dobrze się spisywał, dlatego pytam jak różne są doświadczenia z jazdy hard i full
- no i oczywiście ważna sprawa: budżet - myślę, że mogę zacząc od 5000 a jak coś będzie wartego dołożenia to myślę, ze do około 7000 mogę wydać. Spotkałem się z opiniami, że jak ktoś ma kasę to lepiej brać fulla, bo po prostu lepiej się jeździ. Pytanie czy w tym budżecie lepszy kiepski full czy średni hard?
- czy najprościej będzie pójść do sklepu, powiedzieć to co napisałem, w sensie określone potrzeby i budżet i specjaliści ogarną? Jeśli tak, to jaki sklep rowerowy we #wroclaw możecie polecić?

Pytam też o konkretne modele nie tylko marki, może ktoś miał podobny dylemat i budżet i na coś się zdecydował to zapraszam do dyskusji. Ogólnie z góry dzięki za każdą radę. (ʘʘ)
  • 7
  • Odpowiedz
  • 0
@FircykPiecyk na peperku jest spoko full
https://www.pepper.pl/promocje/rower-sciezkowy-vitus-escarpe-290-cr-1569eur-776302

I osobiście szukałbym fulla w tych pieniadzach. Tylko nie licz na to że jak zapłacisz coś więcej, to będziesz miał 'spokój na kilka lat'. Rower trzeba serwisować na bieżąco nie ważne czy tani czy drogi. Czasami jest wręcz przeciwnie, droższe komponenty wymagają częstszego serwisu, a i jego koszta nie są małe.
Co do napędu, to wystarczy jedna gleba, skrzywiony hak i to nie będzie działać
  • Odpowiedz
  • 0
@FircykPiecyk ale jakiej marce, zapewne miałeś tam naped shimano. Każdy producent, który robi tańsze rowery korzysta z podobnych napędów i w każdym przypadku miałbyś podobny problem.
Rockraider marka jak inne.
  • Odpowiedz
  • 0
@melba po kilku dniach musiałem jechać do sklepu 30 km bo na 8 biegu trzaskal lancuch. Rower od nowości był źle złożony np. śrubki mocujące tam na trójkącie też z czasem się poluzowały, musiałem są na klej do gwintów zrobic. A i farba na ramię to jakiś nieśmieszny żart, przecierała się od byle czego. Po prostu chcę czegoś takiego uniknąć
  • Odpowiedz
  • 0
@FircykPiecyk koledze w cannodale tez się śrubka w zawiasie poluzowała. Źle wyregulowana przerzutka xtr też będzie trzaskać.
Nie namawiam do kupowania w decathlonie, ale źle ukierunkowujesz swoje negatywne doświadczenia. I weź też pod uwagę, że akurat decathlon ma stosunkowo gęsta sieć serwisów.
  • Odpowiedz
  • 0
@melba w sumie to możesz mieć rację, może po prostu miałem pecha z tym egzemplarzem. Ludzie nowe auta po kilkaset tysięcy kupują i mają gorsze przygody ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@FircykPiecyk: straty od amortyzacji podczas podjazdów są marginalne wiec jeśli się nie ścigasz to nawet nie zwracaj na to uwagi czy to full i czy ma blokadę amora.

Szkoda ze Chain Reaction nie wysyła już do Polski bo byś ogarnął sobie w swoim budżecie jakiegoś Vitusa na RockShoxach i Deore.

https://www.chainreactioncycles.com/p/vitus-mythique-29-vrs-mountain-bike?color=oryx-grey&sizeStandard=L

Z drugiej strony jeśli chcesz jak najmniejsza awaryjność i jeździsz w mało wymagającym terenie to możesz sobie poszukać jakiegoś gravela,
  • Odpowiedz