Lubię czasem sobie wrócić do tej prezentacji z 2020 gdzie mistrz i guru "False advertising"... przeprowadza swoją klasyczną demonstrację, pełną pustych obietnic i kłamstw która ma 0 przełożenie na rzeczywistość ( ͡°͜ʖ͡°) 4680 - 2020 - obrazek vs 4680 - 2024 - osiągi gorsze niż standardowe ogniwa 2170, 1865. ( ͡°͜ʖ͡°)
@FX_Zus: co z początku może się wydawać błędem logicznym... to 4680 mając gorszą pojemność w przeliczeniu na kg, ostatecznie mogą mieć lepszą pojemność.
Jeżeli dzięki zastosowaniu 4680, które pełnią też rolę części strukturalnej auta, auto można odchudzić w innych komponentach... to ostatecznie pojemność/kg samej pojedynczej baterii nie ma znaczenia. Liczy się to jak wszystko przekłada się na całość.
To po pierwsze...
Po drugie, Tesla nadal nie zaczęła dodawać krzemu do swoich
@noisy: to co piszesz to jest wersja PR-owa Tesli... w rzeczywistość okazało się że model Y z tymi ogniwami, strukturalną baterią miał prawie taką samą wagę i jak standard... ładowanie, pojemność była gorsza... jego produkcja została zakończona. CT z "nową" wersją ogniw waży ponad 3 tony ma "niespecjalne" osiągi, mówiąc łagodnie, jeśli chodzi o ładowanie i zasięg. I ma się to nijak do tych 54% zysku zasięgu... o absurdalnych liczbach jeśli
@zibizz1: gdzie widzisz jakiś zysk zasięgu??? F150L na standardowych ogniwach ma 260 mil na trochę większej baterii przy 70mil na godzinę, CT 254mile. Na #tesla dodałem wpis gdzie chłop dogłębnie testuje "lodówę" ;)
@FX_Zus: @noisy: Jest sporo racji w tym co piszesz - nie zarzucałbym tutaj jednak celowego "false advertising". Aktualnie 4680 jest w gen2 i jest na podobnym poziomie jak 2170 co ciężko porównuje się na CT, który jest bardzo specyficznym wehikułem. Sprawa była po prostu o wiele trudniejsza niż się zdawało i jak to w przypadku Tesli bywa rozciąga się na kilka lat dłużej niż pierwotnie planowano - co wcale nie
@noisy: @Technolust niespecjalne osiągi baterii... ładowanie, pojemność... nie ma tam żadnego zysku względem konwencjonalnych ogniw a przypominam miało być 54% zasięgu więcej. Te filmy to w większości bzdury nie możecie się sugerować opinią tych ludzi oni mają interes w tym żeby Tesla wyglądała dobrze. Wy się nigdy nie nauczycie... nie liczy się to co ci obiecają (a już obiecywali różne niestworzone cuda) tylko rzeczywistość, fakty. I osobiście wykonałem trochę pracy żeby
@FX_Zus: Nie za bardzo rozumiem czego mam się nauczyć - skoro z gen1 na gen2 upakowanie energii zwiększyło się o 10% to raczej potwierdza się, że Tesla potrafi dość szybko iterować te baterie (jeśli dobrze pamiętam ok. 1,5 roku różnicy między gen1 w Modelu Y SR, a gen2 w CT).
Chcesz deprecjonować osiągnięcie jaką jest własna produkcja 4680, które mają kilka nowych nigdy wcześniej nie stosowanych technologii (nowy rozmiar niespotykany wcześniej
@FX_Zus: to jeszcze porównaj koszt produkcji i uwzględnij dopłaty z Inflation Reduction Act za lokalną produkcję i jak Tesla by na tym wyszła, gdyby za własną produkcję się nie wzięła.
@Technolust: masz się nauczyć tego, że to co ci obiecują nie ma nic wspólnego z rzeczywistości.
Pokaż mi dane sugerujące, że cokolwiek się zwiększyło, bo ja nie wierzę w żadne ich słowo. A jeśli nawet to z czegoś turbo ch..owego zrobili w przeciągu 4 lat coś co jest trochę gorsze od tego co już było ( ͡°͜ʖ͡°) Przy czym obiecywali cuda na wierzbie ( ͡
@noisy: koszty produkcji teraz są na pewno wyższe niż sztandarowych ogniw... mała skala... sprzęt który ciągle się zniżenia, nowy niedopracowany proces który ciągle jest w fazie niby "rozwoju" ( ͡°͜ʖ͡°) Tych ogniw produkują tak mało, że ich finansowy wkład w całość produkcji jest pewnie pomijalny ( ͡°͜ʖ͡°)
Pokazuje ci slajd z 54% zysku zasięgu i dane które mówią, że przez 4 lata z czegoś co było totalnym gównem zrobili coś co ledwo można użyć... przy czym nie mogą tego produkować w odpowiedniej skali.... a ty dalej swoje xD
@FX_Zus: no i? Hejterzy beda sie teraz smiac, a ogniwa te z opoznieniem osiagna to co bylo zapowiadane. I tesla zarobi a hejterzy nie. ;) W biznesie opoznienia to normalna
4680 - 2020 - obrazek vs 4680 - 2024 - osiągi gorsze niż standardowe ogniwa 2170, 1865. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#tesla #elonmusk
Jeżeli dzięki zastosowaniu 4680, które pełnią też rolę części strukturalnej auta, auto można odchudzić w innych komponentach... to ostatecznie pojemność/kg samej pojedynczej baterii nie ma znaczenia. Liczy się to jak wszystko przekłada się na całość.
To po pierwsze...
Po drugie, Tesla nadal nie zaczęła dodawać krzemu do swoich
@FX_Zus: ale gdzie to?
Ja narazie widze tylko ten zysk z "cell vehicle integration".
No i zysk z cell desing ( koszt i pedkość produkcji )
https://www.youtube.com/watch?v=fCEeF7uYRJc
Nowinka dla Ciebie: https://youtube.com/clip/UgkxdwECd19af5YXvMxvnHE__MPsby3h1SjX?si=OxR7MSZFdnGborLy
0-100 km/h w 2.7s to niespecjalne osiągi? Litości.
Ładowanie też znacznie szybsze: https://www.youtube.com/watch?v=RISKwxYZVuU
@noisy: zwróć jeszcze uwagę, że CT jechał na terenowych oponach. Co mogło przyciąć zasięg dobre 20-30 mil.
Sprawa była po prostu o wiele trudniejsza niż się zdawało i jak to w przypadku Tesli bywa rozciąga się na kilka lat dłużej niż pierwotnie planowano - co wcale nie
Te filmy to w większości bzdury nie możecie się sugerować opinią tych ludzi oni mają interes w tym żeby Tesla wyglądała dobrze.
Wy się nigdy nie nauczycie... nie liczy się to co ci obiecają (a już obiecywali różne niestworzone cuda) tylko rzeczywistość, fakty. I osobiście wykonałem trochę pracy żeby
Chcesz deprecjonować osiągnięcie jaką jest własna produkcja 4680, które mają kilka nowych nigdy wcześniej nie stosowanych technologii (nowy rozmiar niespotykany wcześniej
Pokaż mi dane sugerujące, że cokolwiek się zwiększyło, bo ja nie wierzę w żadne ich słowo. A jeśli nawet to z czegoś turbo ch..owego zrobili w przeciągu 4 lat coś co jest trochę gorsze od tego co już było ( ͡° ͜ʖ ͡°) Przy czym obiecywali cuda na wierzbie ( ͡
@FX_Zus: no i? Hejterzy beda sie teraz smiac, a ogniwa te z opoznieniem osiagna to co bylo zapowiadane. I tesla zarobi a hejterzy nie. ;) W biznesie opoznienia to normalna