Wpis z mikrobloga

W jakim kierunku się rozwijać? Studiuję infę i mam kilka miesięcy doświadczenia w frontendzie, ale nie chcę w nim pracować do końca życia. Chciałbym pracować w czymś co wymaga pokminienia. Lubię matmę i algorytmy. Myślałem o ML ale tam jest wysoki próg wejścia i mało pracy. W cybersec jest mało programowania, a dużo wiedzy technicznej z sieci itd. Blockchain jest ciekawy, ale jest to bardzo mały rynek i chyba nie ma tam za bardzo pracy, zwłaszcza dla juniorów. Co myślicie? Czy jest jakaś gałąź IT, w której jest dużo "trudnego" programowania oraz która się rozwija i w której jest praca i można dobrze zarobić? #programista15k #it #programowanie #pracait #praca
  • 20
  • Odpowiedz
@Mannequeen zaraz Ci ktos napisze np. jezyk COBOL.ktory jest trudny, ale dobre pieniadze w tym sa. Ale ofert pracy w tym jezyku to kilka ogloszen na chyba cala Polske i trzeba po drodze jescze wiele innych rzeczy umiec
  • Odpowiedz
@Mannequeen: Akurat w ML jest od cholery pracy, nawet w Polsce. A wysoki próg wejścia to zaleta.

Jeśli chcesz coś "trudnego", to polecam warstwę fizyczną nowoczesnych sieci bezprzewodowych, np. Wi-Fi lub 5G.
  • Odpowiedz
@Mannequeen to co teraz wybierzesz wcale nie oznacza że z tym będziesz żyć całe życie XD sama zaczynałam będąc full-stackiem ale mi to się nie podobało i poszłam w bazy danych, po drodze próbowałam trochę testów automatycznych i frontów oraclowych, a ostatnio myślę o byciu programistą Salesforce i to wszystko się zadziało w jakieś 10 lat. Nie wiadomo co będę robić za kolejne 10 lat. Jak już poznasz jakąś technologie dobrze komercyjnie
  • Odpowiedz
@Mannequeen: Szkoda marnować czasu na frontend o ile nie chcesz być fullstackiem. Sam frontend to szkoda czasu, niski próg wejścia, dużo kandydatów, 95% z tych kandydatów i tak jest bezwartościowa, ale na pozycję entry level twoje CV może zginąć wśród innych, bo dla HR po gownostudiach przeglądanie CV to często za ciężka praca.
  • Odpowiedz