Wpis z mikrobloga

I słyszałem żeby nie iść xdrive bo koszty są ogromne


@kongoku: mam ten sam dylemat z audi w quatro. To quatro w ogóle mi nie potrzebne, ale niestety wszystkie auta z dobrymi/mocnymi silnikami je mają
  • Odpowiedz
  • 0
@programista15cm chodzi o koszta napraw i części czy że wszystko się psuje? Co do pierwszego to wg mnie to jakiś napompowany mit. Owszem jest drożej ale od jakiegoś japońca o 10-20% więc to nie przepaść. Będę używał
  • Odpowiedz
@kongoku: jako, że to pre-lci i boisz się o koszty to brałbym 320d - najlepsze 2.0 z tego okresu. Sam mam xDrive i jestem zadowolony, upewnij się, że olej był wymieniany regularnie w VTG (śmieszne 300 zł) i można brać. Jak padnie to regeneracja lub wymiana wyjdzie taniej niż rozrząd więc czy to takie drogie to ¯\(ツ)/¯. F-ki są dość pancerne i mało co się psuje, wcześniej jeździłem japońcem kilkunastoletnim i
  • Odpowiedz
mam ten sam dylemat z audi w quatro. To quatro w ogóle mi nie potrzebne, ale niestety wszystkie auta z dobrymi/mocnymi silnikami je mają


@walokid: koszty quattro to olej w dyfrze i na tym się kończy. Ten napęd (torsen) jest niezajebywalny, nawet jak tira z zaspy wyciągasz.

chodzi o koszta napraw i części czy że wszystko się psuje? Co do pierwszego to wg mnie to jakiś napompowany mit. Owszem jest drożej
  • Odpowiedz
@kongoku: przed 2017 (lci) to 3.0 albo nic ( ͡° ͜ʖ ͡°). Chyba, że znajdziesz coś chuchanego i dbanego z myślą, że jak dobijesz to 150 kkm to sprzedajesz, to można rozważyć. A do 2030 jak nawet euro 6 bez d nie będzie się łapać to trochę czasu zostało - o ile nie przesuną, a zakładam, że tak.
  • Odpowiedz
  • 0
@kipowrot no nie wiem nie liczę napraw itd. Wymiana oleju z filtrami mnie kosztowała 900 zł, tarcze przód 700 zł z wymiana, jakaś sonda lambda 700 zł. Nie wiem co tam może się zepsuć. Ale to prawda że wymiana rozrządu z pompą oleju to koszt 12k zł? Które trzeba wymieniać co 100k km?
  • Odpowiedz
@kongoku: powinieneś liczyć jakieś 700zł/mc, bo wiadomo coś tam może wyjść, rozrząd to jakieś 10k, ale robi się mało kiedy, prędzej chłodnica, układ chłodzenia, jakieś świece, opony też nie ma dramatu od 2000zł komplet popularnych 18tek. Ja bym tak liczył.
  • Odpowiedz
mam ten sam dylemat z audi w quatro.


@walokid: Z quattro torsenowym nic się nie dzieje przez dziesięciolecia i setki tysięcy kilometrów.

To quatro w ogóle mi nie potrzebne, ale niestety wszystkie auta z dobrymi/mocnymi silnikami je mają


Rzygać mi się chciało jak jeździłem na co dzień 1.9 tdi z quattro i przesiadłem się na jedną trasę do takiego samego 1.9 tdi z fwd. Co za syf.
  • Odpowiedz