Wpis z mikrobloga

Elo wykop

Może tutaj pojawi się jakiś pomysł, który mnie zainspiruje zawodowo.

Pracuję jako programista robotów freelancer, zarabiam bardzo dobrze - po odliczeniu kosztów, zostaje 30-40eur/h w kieszeni w zależności projektu i jego lokalizacji, średnio 200h miesięcznie (a bywa i więcej), co daje 6000-8000euro miesięcznie na rękę opodatkowane 8.5% na ryczałcie. Praca miewa swoje momenty satysfakcji, ale ogółem to w tygodniu zanudzam się na śmierć przy utrzymaniu uchu, bo muszę stać przy linii i udawać że mnie ona obchodzi, a w weekendy #!$%@?, żeby zdążyć z przeróbkami, bo w poniedziałek linia musi spowrotem działać.

Stresu w mojej branży (automotive) jest w #!$%@?, wiecznie nie ma mnie w domu (pracuję 2 tygodnie na obiekcie za granicą dzień w dzień, tydzień wolnego - wtedy jadę do domu), nie mam czasu ani dla siebie ani dla rodziny. Czuję się tą branżą zmęczony i wypalony i nie mam kompletnie ochoty się w niej rozwijać.
Oczywiście lubię ją za to, że to nie jest typowa praca biurowa, bo przy uruchomieniu, każdy dzień potrafi być zupełnie inny i ciekawy, ale koniec końców to nie jest coś, co chcę robić dłużej.

Szukam dla siebie drogi, kiedy już tym #!$%@?ę. Rozważam software development - uczyłem się kiedyś trochę pythona i javy, plus dużo łatwiej mi będzie w to wskoczyć, jako że programuję aktualnie roboty, więc techniczne/logiczne myślenie jest mi bliskie, ale obawiam się przez dochodzące zewsząd wieści że trudno aktualnie w IT o pracę, a nie chciałbym poświęcić masy czasu na naukę i rozwój, aby na końcu zostać z sufitem 6k netto, albo trudnościami ze znalezieniem pracy. A poza tym, teraz każdy idzie w IT, no ale co tu dużo mówić - tylko tam są ludzkie warunki pracy i ludzkie zarobki - swoje w różnych januszexach za psi #!$%@? już przerobiłem.

Mam też dyplom z zarządzania projektami, jestem dobrym organizatorem, zdarzało mi się w życiu zarządzać, ale nienawidzę presji i ciśnienia, a obawiam się, że na takim stanowisku to norma.