Wpis z mikrobloga

Mirasy mam pytanie. Siedzę na grupce z moim modelem samochodu czyli citreon c4 i zobaczyłem post o sprzedaży c4 z rozwalonym silnikiem.

Gość napisał, że rozrząd się posypał i mechanik powiedział, że całość wyjdzie 15k(te samochody chodzą po 10-12)
Szklanki się posypały, jakieś luzy prowadnic zaworowych

No i tak mnie to ciekawi skąd ta cena bo najdroższe silniki do tego modelu regenerowane chodzą po 3800, wymiana silnika po wpisaniu w google 1000-1500. Co tam się jeszcze mogło odwalić że taka cena wywalona w kosmos?

#mechanikasamochodowa
  • 6
@Anty_Chryst: Zaprowadził do jednego mechanika, chłop ma pewnie kupę roboty i nie chce mu się tego robić. Powiedział cene z dupy. Realnie trzeba wymienić/regenerować głowice, koszt jak przy wymianie uszczelki pod głowicą + koszt zakupu drugiej głowicy.
@Anty_Chryst:
1. Części pewnie z hurtowni, nowe, żeby nie bawić się w regeneracje i mieć ewentualnie reklamacje.
2. Bardzo dużo z tym roboty i pewnie mechanik chce zarobić
3. Albo mu się nie chce z tym bawić i rzucił zaporową cenę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja u siebie też robiłem i wyszło mnie ok 5k (diesel) ale robiłem sam i większość rzeczy była regenerowana
Co tam się jeszcze mogło odwalić że taka cena wywalona w kosmos?


@Anty_Chryst: Zerwanie rozrządu to zazwyczaj mielonka całego silnika.
Bo to równie dobrze może być uszkodzony wał, cały komplet korbowo-tłokowy, blok, głowica wszystkie części. Tak więc remont tak mniej-więcej wyjdzie.

Natomiast oczywiście można (i często jest to jedyna opłacalna opcja) kupić używany silnik, licząc że będzie w dobrym stanie, wymienić bez rozbierania i liczyć że będzie dobrze (często jest).
@Anty_Chryst: 16 gniazd zaworowych x60 zł + 16 prowadnic x 60 zł= 1920 + 30 zł ( średnia cena zaworu nowego) x 16 = 2400zł. A to bez robocizny szlifierza same graty do głowicy. Dzisiaj porządny remont głowicy u szlifierza samej głowicy to ponad 3k. Citroen to pewnie blok do tulejowania 500zł. Wałki nowe po 1kzł za sztukę są dwa. 1k za wszystkie uszczelki łącznie z tą pod głowicą. Zrobiło się