Wpis z mikrobloga

#unity #gamedev #2d

Postanowiłem spróbować zrobić prostą gierkę w Unity, gatunek Beat 'Em Up czyli gierka typu Final Fight czy Castle Crashers. I chodzi o to, że zastanawiam jak zrobić model poruszania się, bo chodzi o takie typowe poruszanie się "po pasie" tzn generalnie prawo/lewo i skok, ale dodatkowo też podchodzenie w górę i w dół tego pasa. Tutaj http://answers.unity3d.com/questions/624622/uniy-2d-beat-em-up-how-to-do-collision.html?sort=oldest znalazłem koncepcję jak to można zrobić, tylko w ten sposób chyba rezygnuje się z fizyki/mechanizmów 2D jakie już są w Unity, tzn nie bardzo sobie wyobrażam jak zrobić, żeby w obrębie takiego polygonu działały kolizje jak na normalnym obiekcie, ale jednocześnie można było zrobić to chodzenie góra/dół.

Czy może lepiej jest w takim wypadku robić grę w 3D?

Jestem generalnie zielony jeśli chodzi o takie rzeczy, na codzień JS/PHP :P
  • 7
Final Fight


@ogur: No tak. Ale wydaje mi sie że szło by to zrobić przy zastosowaniu klasycznego 2d.

Jedna tekstura na bg + tekstura i game object na "droge" na którą nakładasz collider. Kwestia dopasowania grafiki pod tym kątem.

(tak mi sie wydaje :))
@Rainey: No wyglądać to by wyglądało, tylko nie byłoby możliwości tego poruszania się w górę i dół w obrębie ścieżki. Ewentualnie kilka takich równoległych ścieżek, tylko nie wiem czy przechodzenie po nich dałoby taki sam efekt.