Wpis z mikrobloga

@anty_gov GDI będzie więcej palić, za to zestawienie 1.5 TSI z DSG oznacza kosztowny serwis w okolicy 150k km. No i dynamika i generalnie odczucia na plus po stronie TSI.
  • Odpowiedz
@anty_gov: 1.5 tsi to najpopularniejszy silnik VAG-a i ludzie na niego nie narzekają. O kia nic nie wiem. GDI to chyba są nieuturbione silniki z bezpośrednim wtryskiem, więc pewnie będzie miał mało mocy
  • Odpowiedz
@buchowo: na pewno dynamika po stronie tsi? ten 1.6 to w miarę nowy silnik i ma 186KM i 265nm, podczas gdy 1.5 ma 150.
Podobno mega dobrze się zbiera. Jedynie ludzie na spalanie narzekają że pali dużo, 11-12 po mieście na autostradzie 10
  • Odpowiedz
@anty_gov: sporo złego można poczytać o automatycznych skrzyniach od kii. O ile kupując nówkę jakoś bardzo bym się nad tym nie pochylał, to w 5-letnim aucie przynajmniej sprawdziłbym czy to wchodzi jeszcze w zakres 7-letniej gwarancji kia i czy ona ciągle jest aktywna (trzeba też pamiętać o limicie 150 kkm)
  • Odpowiedz
@r5678 nie zwróciłem uwagi że chodzi o 1.6 T-GDI, porównywałem tutaj tą 160 konną wersję z KIA z 150 konną z VW. W VW te wrażenia z jazdy są lepsze ale nie wiem z czego to wynika. Po prostu daje lepsze odczucia.
  • Odpowiedz
@majk_emigrant w sumie chyba ten sam temat dotyczy skrzyni DSG zestawianej z tym silnikiem. Tzn nie ma jakichś dużych wad, po prostu szybko się zużywa i wymaga pierwszego serwisu zazwyczaj około 150k km, ale często się czyta że i szybciej i nie są to tanie rzeczy. 6-8 tys PLN.
  • Odpowiedz
@anty_gov: rozróżniaj między GDi a t-GDi (którego wrzuciłeś).
Ja bym bez zastanowienia wziął t-GDi, bo może i pali trochę więcej, ale ma znacznie przyjemniejszą charatkerystykę. A jak dumasz nad używką, to weź pod uwagę, że te 1.5 TSI do niedawna miały problemy z kangurowaniem przy przyspieszaniu.
  • Odpowiedz
  • 0
@anty_gov okej racja miał być T-GDi wszak opinie odstraszają od obu. Sam się interesuję motoryzacją ale nie tak nową.

Gwarancja ma być salonowa na auto używane.

W szranki wchodzi też Mazda 6 bądź Cx-5 2.0 165/145km.
  • Odpowiedz
Jak ma turbo to powinno być chyba t-gdi jak jest teraz nie?


@cwlmod: tak, OP nie ogarnął, że tam przy Optimie był błąd w oznaczeniu i skopiował do wpisu.
Sugerowałem się samym silnikiem z Optimy, a nie tym co OP napisał.
  • Odpowiedz
@anty_gov: Weź jeszcze pod uwagę że automaty w vagu mają (na pewno miały) laga na skrzyni/silniku przy dodaniu gazu. Jednych to wkurza, a inni nie zauważają
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod to auto ma być jako wozi dupka, nic więcej.
Mało palić w miarę oczywiście, oraz być bezawaryjne bo wybierane nie dla entuzjastów motoryzacji.
  • Odpowiedz
@anty_gov

@buchowo taką opinię mam też sam ale myślałem, ze coś z tym zrobiono. Tj. DSG montują już ponad 10 lat czy w takim razie nic się nie zmieniło?

Nic się nie zmieniło. Mam wrażenie że taka polityka VAGa. Do aut z wyższym momentem trafiają nieco trwalsze/lepsze skrzynie.
  • Odpowiedz