Aktywne Wpisy
Runaway28 +13
#przegryw Wiecie co jest najgorsze w fizycznej pracy? Nie to że sama w sobie jest fizyczna ( zależy też od stopnia jak bardzo ciężka nie jest), a to że po niej kompletnie nie chce się niczego, często jedyne na co mam ochote to cos obejrzeć polurkować tag i iść spać. Czasami próbuję coś robić nawet po ciężkim dniu w pracy, jakoś się rozwijać, jednak nie dam rady ani fizycznie ani psychicznie.( ͡
Aceniko +5
#hotelparadise
Nie no ogarnijcie się i nie piszcie jej aż tak, jest suką ale to przesada XD
Nie no ogarnijcie się i nie piszcie jej aż tak, jest suką ale to przesada XD
Nice!
#programowanie, #linux, #windows, #programista15k, #cpp, #symulatorlotoworbitalnych
@fervi: Linux wspierał akcelerację 3D od zawsze. WSL to jednak środowisko wirtualizowane. Zdaje się, że Microsoft sporo wysiłku wkłada, żeby to dobrze działało.
Swoją drogą to ciekawe jak "bebechy" tego wyglądają - narzut wydajnościowy jest (dla mnie) niezauważalny. Ale dopiero dzisiaj zacząłem się tym bawić - nie robiłem jeszcze poważniejszych testów
Z tego co pamiętam to wirtualizowany jest tylko kernel a reszta jest "tłumaczona" w locie, coś jak proton na linuksie. A tłumaczenie w locie co zaskakujące jest generalnie dość wydajne co też widać jak ktoś używa protona.
O ile do prostych rzeczy WSL2 się nadaje, to ma w cholerę błędów i niedoróbek, które ciężko obejść.
Oczywiście MS postawił na swoje własne rozwiązanie, działa ono szybko, ale jest byle jakie.
@fervi: Działa szybko bo to nie jest prawdziwa wirtualizacja, a ma błędy bo translacja nie jest doskonała, ale znam kuców co siedzieli na WSLu i dawali radę. To kwestia twojego usercase. Co używasz, czego potrzebujesz i jak to działa właśnie przez WSLa. Słyszałem, że IO jest fatalne ale nie wiem może to naprawili.
Co śmieszne to kiedyś
@BreathDeath: Blender też zdechł? XD
Natomiast od strony ogólnej to całkiem ok technologia jeśli nie przeszkadzają ci błędy. Nie mówię, że nie da się z nimi żyć.
OpenGL szybko nie umrze. Często jest też wybierany przez programistów, którzy chcą wejść do świata niskopoziomowego programowania 3D (Vulkan ma zbyt wysoki próg wejścia, DirectX działa natywnie tylko pod Windows, a Metal tylko na MacOS).
Który wspiera vulkana.
@janciopan: A nie jest tak, że to co opisujesz miało miejsce w pierwszym WSL, a w WSL 2 to już jest pełna wirtualizacja?
Aplikacja OpenGL (Linux) -> Mesa -> Sterownik D3D12 -> d3d12.so ->