Poleci ktoś szkołę/firmę/organizatora rejsów stażowych, żeby zrobić godziny do patentu jachtowego sternika morskiego? Najlepiej w Chorwacji, idealnie z wolnymi miejscami na kwiecień/maj
@DocEmmettBrown Chorwacja to gunwo, nie jedź tam chyba że lubisz za wszystko przepłacać. Z theboattrip mam dwa wyjazdy za sobą, też bym ich nie polecił do robienia stażu, nic się tam nie nauczysz poza piciem i imprezowaniem. Jak chcesz pływać po ciepłych wodach i w miarę ekonomicznie to Grecja, ale ja tam zawsze polecam naukę na Bałtyku, a nie jakieś wakacjonowanie się na ciepłych wodach.
@DocEmmettBrown: @P_O_T_E_Z_N_Y__G_E_J tak jak kolega powiedział, grecja ateny cyklady, ale nie skreślał bym chorwacji, ponieważ gdzieś widziałem ofertę pod Ciebie Biograd Wenecja :) na dwa strzały, więc coś się znajdzie :)
@programista15cm: @P_O_T_E_Z_N_Y__G_E_J @Moron dzięki za odpowiedzi. Musze przyznać, że mnie zaskoczyliście, z tą Grecją bo słyszałem, że tam jest źle. Chociaż dużo informacji czerpałem z podcastu 'Baltic Anchor' na YT, obczaiłem tez ich rejsy stażowe, ale raz, że mają wszystko pozajmowane do przynajmniej lipca (przynajmniej wg ich strony, totalnie spodziewałem się takiego obłożenia) a dwa, że trafiłem na sporo złych opinii o nich. Ewidentnie muszę więcej doczytać, bo doświadczenie mam na
w sumie jeszcze jedno pytanie - jak to jest w praktyce z ilością godzin? tzn na ile można realnie liczyć i pod kątek faktycznej nauki i pod kątem stażu 'na papierze', bo widzę, że różne miejsca podają od 30h do nawet 100h za tygodniowy rejs.
Wszystko zależy od trasy rejsu i najważniejsze pogody, na tygodniowym rejsie w Chorwacji robiłem nawet 26 mil :D - już nie pamiętam ile godzin.
Apropos theboattrip - dzięki za polecenie, ale też miałem podobne wrażenie, po ich stronie internetowej, że to bardziej 'imprezownia' niż szkoła, co samo w sobie nie jest złe, ale jednak wolałbym się zkupić na tym, żeby najszybciej/najtanej/najintensywniej zrobić papiery
@DocEmmettBrown: to sie zdecyduj, bo napisales, ze chcesz godziny.
Chcesz godziny to idz na rejs godzinowy w stylu "100godzin na", tbt tez takie mialo. 100 godzin lodka 20+ w listopadzie po chorwacji
(#it here, nie etat, jestem na końcówce projektu a i #wypaleniezawodowe coraz mocniej)
@DocEmmettBrown: nie wiem ile zarabiasz, ale na skali podatkowej wszelkie kursy zeglarskie, delegacje w celu ich wykonania to normalnie koszt dzialalnosci. Predzej czy pozniej wystawisz fakture jako skipper, zreszta staz morski tez jest forma zysku (orzeczenia US)
@programista15cm no właśnie etykieta była że chill czy coś takiego ;D I tak mieliśmy sensownego skippera któremu chciało się stawiać żagle, bo inne jachty to 90% rejsu na silnikach.
@bugg: no baltyk to to nie jest, w grecji lepiej wieje - ale grecja tez nie jest super miejscem na pierwsze rejsy jako skiper, wiec lepiej zaczac poznawanie akwenow od chorwacji
Poleci ktoś szkołę/firmę/organizatora rejsów stażowych, żeby zrobić godziny do patentu jachtowego sternika morskiego? Najlepiej w Chorwacji, idealnie z wolnymi miejscami na kwiecień/maj
Wszystko zależy od trasy rejsu i najważniejsze pogody, na tygodniowym rejsie w Chorwacji robiłem nawet 26 mil :D - już nie pamiętam ile godzin.
@DocEmmettBrown: to sie zdecyduj, bo napisales, ze chcesz godziny.
Chcesz godziny to idz na rejs godzinowy w stylu "100godzin na", tbt tez takie mialo. 100 godzin lodka 20+ w listopadzie po chorwacji
@DocEmmettBrown: nie wiem ile zarabiasz, ale na skali podatkowej wszelkie kursy zeglarskie, delegacje w celu ich wykonania to normalnie koszt dzialalnosci.
Predzej czy pozniej wystawisz fakture jako skipper, zreszta staz morski tez jest forma zysku (orzeczenia US)
sa powazniejsze rejsy, mozna skipperem latwo zostac
tanio to mozna wplaw poplywac ( ͡° ͜ʖ ͡°)
I tak mieliśmy sensownego skippera któremu chciało się stawiać żagle, bo inne jachty to 90% rejsu na silnikach.