Wpis z mikrobloga

@cwlmod: @eteriusz

U mnie od nowości chodzi podobnie, ale ja mam MPI i to tam normalne, klekocze jak stary diesel, zwłaszcza po odpaleniu. Tak samo miałem wcześniej w 1.4 MPI.

Ile masz KM? Jaki przebieg? Jaki tryb jazdy? Co ile zmieniasz olej?

Poduszki silnika sprawdzili?
  • Odpowiedz
  • 0
@Adamfabiarz 135000 km, 95 koni, jeździł handlowiec wcześniej po swoim mieście najczęściej, olej zmieniany wedlug zaleceń producenta bo był w leasingu. Nic jeszcze nie sprawdzałem.

Czyli to może być normalna praca silnika ale nie musi, dobrze rozumiem?

On tylko na jałowym tak się zachowuje.
  • Odpowiedz
@eteriusz: U mnie też tak na jałowym się zachowuje. Sprawdź w niezależnym warsztacie poduszki silnika czy są na swoim miejscu i w dobrym stanie.

Masz tą wersję z jednej strony mniej wysiloną, ale z drugiej niestety także 5-biegową.

Zapomnij o wymianach wedle zaleceń producenta, jeśli chcesz zachować auto na dłużej. Max 5000 km / 5 mies. jazda głównie w mieście;
max 6000 km / 6 mies. jazda mieszana lub jazda głównie
  • Odpowiedz
@eteriusz: Mi się wydaje, że popychacze zaworów wydają nieco inny dźwięk. Możesz sprawdzić najpierw poduszki, a potem ewentualnie te popychacze. To może być trochę za szybki przebieg, aby były walnięte. Z drugiej strony rzadkie wymiany oleju + niesprawdzanie stanu oleju i jego niedostateczna ilość może właśnie wpłynąć na prawidłową pracę popychaczy. To jest jeden z głównych powodów czemu u siebie wymieniam olej co ok. 8000 km oraz sprawdzam profilaktycznie jego poziom
  • Odpowiedz