Wpis z mikrobloga

Prawilnie przypominam, że śledzenie Oskarów już nie ma sensu, gdyż w tej nagrodzie przestały się liczyć dobre film / aktorstwo / wykonanie, czy właściwie cokolwiek związanego z filmem.

Zasady kwalifikacji do Oscarów

Do niedawna reguły, według których produkcje fabularne mogły się ubiegać o nominację w kategorii najlepszy film, były dość proste (...) Jednak to już nie wystarczy. Filmy muszą spełnić jeszcze kryteria dotyczące inkluzywności i różnorodności ekipy.

Oscary 2024. Nowe reguły nominacji


I Reprezentacja na ekranie

(film musi spełnić co najmniej jeden z tych warunków)

Chociaż jeden z odtwórców ról pierwszoplanowych lub ważnej roli drugoplanowej musi mieć inne rasowe pochodzenie.

Co najmniej 30 proc. aktorów wcielających się w postaci drugoplanowe i epizodyczne musi reprezentować przynajmniej dwie spośród tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

Główny wątek fabuły filmu musi być związany z przynajmniej jedną spośród tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.


II Ekipy i zespoły twórcze

(film musi spełnić co najmniej jeden z tych warunków)

Nowe standardy dotyczą także takich działów jak: casting, zdjęcia, muzyka, kostiumy, reżyseria, montaż, fryzury, charakteryzacja, produkcja, scenografia, dźwięk, efekty specjalne, scenariusz.

Przynajmniej dwa z wymienionych działów muszą być kierowane przez osoby z tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

Chociaż jeden z tych działów musi być kierowany przez osobę reprezentującą mniejszość rasową lub etniczną.

Co najmniej sześć osób niższego szczebla ekipy powinno reprezentować mniejszość rasową lub etniczną.

Przynajmniej 30 proc. członków całej ekipy filmowej powinny stanowić osoby z takich grup jak: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.


III Obecność w branży

(film musi spełnić co najmniej jeden z tych warunków)

Duże studia i dystrybutorzy muszą oferować program płatnych staży, który jest skierowany do osób z tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, głuchonieme. Małe studia i niezależni dystrybutorzy muszą mieć na płatnych stażach przynajmniej dwie osoby reprezentujące którąś z wymienionych grup.

Studia, dystrybutorzy, firmy finansujące produkcję filmową muszą mieć programy szkoleń i rozwoju umiejętności, które są skierowane do osób z takich grup jak: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

IV Komunikacja z widownią

Studia lub firmy produkcyjne muszą zatrudniać na kierowniczych stanowiskach w zespołach, które zajmują się reklamą, dystrybucją i PR-em, przynajmniej kilka osób reprezentujących następujące grupy: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.


https://www.tvp.pl/75360251/oscary-2024-nowe-zasady-nominacji

#oskary #bekazlewactwa #woke
szpongiel - Prawilnie przypominam, że śledzenie Oskarów już nie ma sensu, gdyż w tej ...

źródło: 635899362393809108-DAY022315X009-71089292

Pobierz
  • 16
nigdy nie było filtra odrzucającego z góry filmy już w kwalifikacjach pod kątem stricte politycznym.


@szpongiel: Przejrzyj link, który podesłałem. Przez dekady oficjalnie, a później już nieoficjalnie ale tradycyjnie, w Ameryce obowiązywał zestaw reguł, co wolno pokazywać w filmie a co nie wolno. Nie wolno było pokazywać np. małżeństw międzyrasowych, niewolnic białej rasy albo naśmiewać się z księży. Opowiedz jeszcze raz jak to NIGDY w Hollywood nie skreślano filmu z powodu
  • 2
@swiadomy_anakolut: wydaje mi się, że niepotrzebnie starasz się relatywizować.
Czy kiedykolwiek patrzono na to ile osób jakiej płci, księży albo małżeństw między-rasowych było zatrudnionych w kadrach jako personel przy produkcji filmu, niezależnie zupełnie od jego treści?

Owszem, Hollywood zawsze było narzędziem propagandy w jakimś stopniu, ale jeszcze nigdy na aż tak "sowieckich" regułach jak ostatnio.

Poza tym jest też istotna różnica pomiędzy wykluczeniami, których w filmie nie można umieścić, a rzeczami
generalnie łatwo jest zrobić dobry film o czymkolwiek byle nie o


@szpongiel: Nie wiem, trochę za mało filmów nakręciłem w USA, żeby móc wyprowadzać jakies ogólne wnioski.

Fakty są takie, że przez dekady w Amerykańskich filmach odgórnie narzucano moralność, chrześcijańską propagandę i amerykański patriotyzm. Nie wolno było pokazać białej kobiety z czarnym facetem, niewolnicy w filmie musieli być czarni, ateista musiał być nieszczęśliwy, rozwiązłość seksualna musiała być ukarana lub napiętnowana. To
@swiadomy_anakolut: jak to możliwe że były głoszone chrześcijańskie wartości w lokalnych nagrodach filmowych w kraju założonym przez angielskich purytan i protestantów. Szok niedowierzanie i miliony pytań bez odpowiedzi. Może następnym razem jeszcze się dowiem że w Indiach promowany był hinduizm a w Chinach konfucjonizm
jak to możliwe że były głoszone chrześcijańskie


@ziko100: Nie że były głoszone takie wartości. Podobnie mógłbyś bronić peerelowskiej cenzury - "dlaczego socjalistyczny kraj nie miałby promować socjalizmu?". To by było normalne i spontaniczne. Ale panował zakaz pokazywania czegokolwiek, co stałoby w sprzeczności z tymi wartościami. Taki zakaz, że jakbyś chciał w USA w 1950 zrobić film o dobrym złodzieju, szczęśliwej prostututce albo małżeństwie czarnego z białą, to by Ci na to