Wpis z mikrobloga

1.6 160km ecoboost, Mondeo IV, 2011 rok. 200tys km, ostatni wpis z ASO z 190tys km. Nie był przeznaczony do akcji serwisowej w związku z przegrzewaniem się. Jest się czego bać w tym silniku? W sieci są różne opinie, tak jak w sumie odnośnie każdego sinika. Poczytałem, że tylko niektóre się przegrzewały a poza tym to cierpią na standardowe problemy, typu turbina. Jak wejdę w ogłoszenia Forda to pełno ofert z tymi silnikami, także chyba nie są tragiczne.

#ford #mondeo #motoryzacja
  • 6
  • Odpowiedz
@skarbnik_: w wypadku tego silnika nie ma problemu czy się zepsuje, tylko kiedy - jest już sporo na ten temat na youtube, forach, to że jest tych samochodów dużo niekoniecznie świadczy o tym że są bezawaryjne, a silnik prędzej czy później w każdym trzeba będzie remontować. Oczywiście może Ci się trafić zadbany egzemplarz ale blok prędzej czy później pęknie - taka wada tych silników...
  • Odpowiedz
w wypadku tego silnika nie ma problemu czy się zepsuje, tylko kiedy


@rajman: niezupełnie. W międzyczasie pojawiły się poprawione bloki, gdzie kanały między cylindrami były przewiercone, a nie nacięte. I z nimi nic się nie dzieje. Gorzej, że jak dobrze pamiętam - tylko na chwilę, potem wrócili do nacięć. Poza tym w razie naprawy gwarancyjnej wymieniali też silniki na te poprawione.

@skarbnik_ nie pamiętam jak to wyglądało rocznikowo i pod względem
  • Odpowiedz
@bidzej poprawione bloki nie pojawiły się w międzyczasie tylko wymieniano je jak dupnął na gwarancji felerny silnik. Takich nie było zbyt wiele, stąd wysyp problemów z tymi autami przy około 200k +/- (co za przypadek) w zależności od tego kto i jak eksploatował…
Ale wiadomo, lepszy ten 1.6 niż nowszy 1,5. Wszystko zależy od egzemplarza ale no trzeba się przy zakupie liczyć żeby mieć z 10k+ na naprawę…
  • Odpowiedz
  • 0
@rajman: @bidzej Mam już takie wrażenie, że co bym nie wybrał to wszędzie są jakieś miny poukrywane. A do tego auta kosztują tyle samo co 5 lat temu, te same strucle oczywiście. Najwięcej się naczytałem o tym przegrzewaniu, da się zweryfikować czy taki silnik został kiedykolwiek przegrzany i się prędzej, niż później rozsypie?
  • Odpowiedz
@skarbnik_: musiałbyś go wziąć do jakiegoś ogarniętego warsztatu, ewentualnie ASO. Przegrzewanie to tam jest w zasadzie efekt uboczny zasadniczego problemu, tzn. przedostawania się wody do silnika przez poddającą się UPG i/lub pękający blok. Trzebaby zajrzeć kamerką do cylidrów - wtedy wszystko będzie wiadomo.
  • Odpowiedz