Wpis z mikrobloga

Jestem programistą ale #embedded i potrzebuje pomocy od braci ( ͡° ͜ʖ ͡°) z #webdev . Otóż dostałem dostęp do API od jednego dostawcy i umiem sobie w Pythonie wysłać zapytanie do niego i dostać odpowiedź. Chciałbym jednak mieć to na mojej stronie internetowej, poki co goły tani serwer w seoHost i domena. Generalnie chce to zrobić bo potrzebuje mieć łatwy dostęp do tej funkcjonalności z dowolnego urządzenia więc strona www wydaje się spoko.
No i pytanie, jak się za to zabrać. Zrobiłem sobie lokalny serwer w Pythonie i plik HTML i lokalnie to działa, ale jak to wypchnąć na mój hosting? Macie jakieś poradniki które odpowiadają mojemu problemowi? W necie jak szukam to masakra, Google działa coraz lepiej i pierwsza strona to jakieś dziwne kursiki ale nie dające odpowiedzi na moje pytanie, połowa wygląda jakby była robiona przez chatgpt xd
Mógłbym pewnie sam znaleźć jakieś kursy ale nie mam czasu się doktoryzowac, a Google nie pomaga szybko i prosto.

#programista15k #programowanie
  • 5
  • Odpowiedz
@komakow: Co rozumiesz przez goły serwer? Masz do tego dostęp przez shella? Jak tak to po prostu spinasz nginxa z gunicornem i tyle, tutaj tutorial: https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-serve-flask-applications-with-gunicorn-and-nginx-on-ubuntu-22-04
Jeżeli chcesz to zrobić szybko ale nie za dobrze, to po prostu uruchamiasz skrypt w pythonie, bindujesz do 0.0.0.0 zamiast do localhosta i odblokowujesz port na firewallu
  • Odpowiedz
  • 1
@morsisko: @80kg nawet nie wiem co dokładnie mam, najtańszy hosting z seohosta, co się w nim zawiera szczerze mówiąc nie wiem. Szukałem tam konsoli ale nie mogę nic takiego znaleźć.
A co do backendu to najchetniej bym zostawił tak jak mam teraz, a mam serwer w Pythonie postawiony. Dzięki chłopaki za pomoc ale chyba zdecyduje się na rozwiązanie kolegi z pierwszego postu. Nie moja baja ta webowka a nie chce mi
  • Odpowiedz