Wpis z mikrobloga

via Android
  • 1
@golomb13 duża firma, lider frachtu morskiego (prawie monopolista światowy), w top 10 spółek duńskich.

Aktualne problemy: Morze Czerwone i za dużo zarobili podczas pandemii + ceny paliw.
via Android
  • 2
@DwaKolory moja analiza jest taka, jak napisałem wyżej ( ͡º ͜ʖ͡º)

Mają mega problemy przez ceny paliwa + kocioł na morzu czerwonym. Gratisowo moja partnerka pracuje w branży. Tak więc widzę jak ceny kontenerów (ceny dostawy) poszybowały do góry + czas oczekiwania.

I jakoś sensownie mi to się układa by kupować. Myślę że dno będzie na wysokości 5-6$.
@innv: Kupowanie Maersk w czasach gdzie grozi spowolnienie gospodarcze jest dość ryzykowne, stąd takie moje luźniejsze pytanie ;) Ale faktycznie, ciekawa spółka, powinna prędzej czy później odbić.
@innv: Szczerze mówiąc nie wiedziałem, że to najtańsza forma - ale za to wiem, że często jest to forma jedyna ;)

Nie mniej jednak jak będzie spowolnienie to ludzie będą zamawiać mniej towaru, a więc i mniej towaru będzie na tych statkach, co sprawi, że Maersk będzie notował niższe przychody, przynajmniej tak się wydaje ;)

Tak czy inaczej wykres tych akcji to typowy banan ;)
@DwaKolory @innv

Dobra ja napiszę ze swojej strony jako oficer, który kiedyś pracował w Maersk i znam dalej ludzi co tam siedzą nawet za starych znaczy za kapitana.

Maersk wprowadził jako pierwszy lub jeden z pierwszych obowiązkowy później scrubber system (w wielkim skrócie) chodzi o zanieczyszczenia środowiska.

Ich systemy były niedopracowane. Robione na szybkiego w chińskich stoczniach (sam byłem tam). Odbiory były na szybko i stocznie też w Chinach błądziły jak to
@Caracas: Z tej opowieści wynika, że najgorsze dla Maerska dopiero przed nami? ;) Ciekawe jak bardzo te wszystkie problemy są już uwzględnione w wycenie i jakie są realne perspektywy dla tej spółki na najbliższe 3-5 lat ;)
@DwaKolory Nie wiem ale wywalili sporo Duńczyków z statków i Polaków. Zastąpili ich Ukrainą i Hindusami. Spora część jednostek ma teraz awarie i zatrzymania w porcie przez PSC.
@DwaKolory On 6 January 2022, MSC became the largest container shipping company in the world, surpassing Maersk, in terms of TEU capacity, according to the latest Alphaliner's figures.
via Android
  • 0
@Caracas

Nie wiem ale wywalili sporo Duńczyków z statków i Polaków. Zastąpili ich Ukrainą i Hindusami.


To jest dobry znak dla inwestorów. ( ͡º ͜ʖ͡º)

Spora część jednostek ma teraz awarie i zatrzymania w porcie przez PSC.


To nie jest dobry znak dla inwestorów ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@innv No nie wiem czy dobry znak. Ukrainiec dostaje minimum 12000 USD miesięcznie za starego Duńczyk może z 15000 USD. Oficer z Ukrainy 4500-4900 (młodszy oficer) Polak z 5200-5300 USD uwierz mi, że to są zadnie pieniądze przy kosztach jakie generuje statek. Każda rzecz na statku musi mieć atest. Zwykła wydawałoby się uszczelka która kupisz na aliexpress za dolca armator kupuje za 100 $. Komputer ładunkowy zwykły della z kiepskim nawet procesorem
@innv Ogólnie szczerze? W dalekiej perspektywie moim zdaniem MSC mocno odjedzie Maersk-owi bo dosłownie przejmuje wszystko co się da. Trasy, keje, terminale, czartery innych armatorów. Kosi wszystko jak się tylko da.