Aktywne Wpisy
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
JakDorobic_com +101
W piątkowy (prawie) wieczór proponuję świeżutkie, pachnące… #rozdajo (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
Do wygrania jeszcze raz zaproponujemy Wam przysmak wszystkich #mikrokoksy, czyli odżywkę białkową, a konkretnie Izolat białka WPI ISO Core od FA Nutrition (500 gramów), smak CZEKOLADOWY – o wartości rynkowej około 60 zł!
Białko możecie sami spożyć, dać komuś na prezent lub sprzedać z zyskiem! Data przydatności to listopad 2024 rok.
…żeby wziąć
Do wygrania jeszcze raz zaproponujemy Wam przysmak wszystkich #mikrokoksy, czyli odżywkę białkową, a konkretnie Izolat białka WPI ISO Core od FA Nutrition (500 gramów), smak CZEKOLADOWY – o wartości rynkowej około 60 zł!
Białko możecie sami spożyć, dać komuś na prezent lub sprzedać z zyskiem! Data przydatności to listopad 2024 rok.
…żeby wziąć
Wielkość plików stratnych kompresji przybliżono do wielkości MP3 128 kbps.
Jest to końcowy fragment wycięty z pewnego utworu z gatunku Indietronica z 2009 roku, sam prawy kanał.
https://imgur.com/a/HS6U9FY
Pod powyższym linkiem porównanie FLAC do pozostały formatów:
OPUS 256 kbps VBR, AAC 256 kbps VBR, OGG 256 kbps, OGG 320 kbps, MP3 320 kbps, MP3 VBR 0.
Lewy i prawy kanał.
Jak widać, mimo że wielkość MP3 VBR 0 porównywalna jest z AAC 256 kbps, to MP3 VBR 0 wygląda najgorzej ze wszystkich przykładów.
OGG jest niewiele lepsze od MP3, wygląda na to. Niedoskonałości i luki maskuje rozmazaniem i szumem.
OPUS jest świetnym otwartym formatem. Tylko że olbrzymia część utworów jest tworzona w 44,1 kHz, a OPUS wspiera tylko 48 kHz. Ale strata na jakości konwersji 44,1 na 48 kHz jest minimalna, w porównaniu do tego co OGG i MP3 traci.
AAC wydaje się skupiać dokładność w dolnych partiach częstotliwości, podobnie jak OPUS, AAC w wyższych prawie niesłyszalnych partiach częstotliwości pozostawia luki, a tam gdzie luki są największe, to po prostu wycina dźwięk, a OPUS rozmazuje.
Ale to widać dopiero jak się użyje jakości mniejszych takich jak 128 kbps. Na 256 kbps jest prawie niewidoczne.
#ciekawostki #audio #audioboners #audiofile #mp3 #flac #sluchawki #glosniki
Widać jasno utratę szczegółów w OGG i MP3.
MP3 jak ser szwajcarski, w OGG dużo szumu.
Swoją drogą jak już chcesz oglądać spektrogramy to polecam skalę logarytmiczną zamiast liniowej.
Bardziej mi ciężko uwierzyć że ktoś słyszy różnicę między 256 kbps AAC a bezstratnym ALAC.
@rukh: Ślepe testy odsłuchowe tego nie potwierdzają. Twoje testy były ślepe?
@cukru: OP "widzi" utratę szczegółów w OGG i MP3 a na integrze realteka "słyszy" różnicę między 320 OGG a 256 AAC, więc wchodzimy w mocne audiovoodu xD Chłop odklejony.
@cukru: Skala logarytmiczna nie będzie lepsza. Bo basy mają rozciągnięte fale, soprany węższe. Jak już rozszerzać niższe tony w pionie, to należałoby też rozszerzać je poziomie.
Już lepiej interpretować konkretne fale jako kwadraty. Basy wielkości ziarnka kawy, a soprany niczym piasek - przy skalowaniu liniowym.
Musiałem wybrać konkretne "window-size" dla spektogramu. Przy skalowaniu
@rukh: Jeśli chcesz jakkolwiek uwzględnić ludzką percepcję dźwięku to będzie. Poza tym przy skali liniowej duża część spektrum jest marnowana na częstotliwości, które słabo słyszymy i których jest stosunkowo mało w materiale muzycznym.
Nie rozumiem co masz na myśli.
Słuch i co najmniej średniobudżetowy sprzęt muzyczny wystarczy by usłyszeć różnicę między skompresowanym dźwiękiem a bezstratnym.
Spektogram jest jednym z lepszych metod rozpoznawania wad i luk w ścieżce dźwiękowej. W zestawieniu z oryginalnym bezstratnym dźwiękiem łatwiej je zauważyć.
Czym według ciebie jest "dobrym narzędziem do oceny jakości"?
Chcesz powiedzieć że mimo wyraźnych różnic w spektogramie
@rukh: Zależy jakich. Wszelakich brumów, szumów, pisków - owszem.
Wydaje mi się, że dobrym narzędziem do oceny dźwięku będzie ludzki narząd odbierający dźwięk.
Możesz mi wskazać gdzie coś takiego zasugerowałem?
@rukh: Szkoda słuchu.