Wpis z mikrobloga

@hyperlink kupiłem auto z uszkodzona skrzynia tzn pierwszy i drugi bieg było słychać dziwny dźwięk tarcia, na kolejnych biegach już cisza, przy 140 jak chciałem płynnie przyspieszać to potrafiło zmienić bieg niekoniecznie jak to każdy sobie wyobraża tylko w ciągu kilku sekund wbijało biegi 6/5 jakby nie widziała na który się zdecydować. Raz miałem sytuację, że nie chciała zmienić biegu na wyższy xD tylko takie objawy zauważyłem podczas 300km jazdy od sprzedającego
@FrancescoKemp: Ta skrzynia to jeden z najlepszych i najbardziej pancernych automatów, więc jestem zdzwiony, że padła. Ona 200 tys. powinna zrobić bez zająknięcia nawet jak ktoś zaniedbał wymianę oleju. Przy regularnej wymianie (co 60-80 tys.) powinna zrobić drugie tyle bez remontu.
@FrancescoKemp: Ta skrzynia w tej wersji przenosi 450 Nm w benzynie, 500 Nm w dieslu. Sam miałem dłubniętą benzynę na 459 Nm, do tego zrobiłem program skrzyni xHP (podniosłem ciśnienie) no i ta skrzynia to była jedną z najlepszych rzeczy w tym aucie, w przeciwieństwie do innych. No ale ja też zmieniałem olej co 60 tys. km.
@hyperlink wiem wiem, ale ja mam n57 3.0 diesel, więc według danych dla mojego auta mam 450nm, ale n57 też jest w 530d i tam już generuje 560nm. Obstawiam, że było dłubane przy mocy, a jeśli nie to będzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@FrancescoKemp: No to faktycznie. Akurat 525d jest dosyć rzadki i ma faktycznie 450 Nm, więc jest na granicy. Jak była podnoszona moc silnika to warto było od razu zrobić program skrzyni, często o tym zapominają. Podniesienie ciśnienia w takim przypadku mocno wydłuża żywotność.